۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸

معاون استاندار فارس:

دیتاسنتر برج الکترونیک شیراز مانع مهاجرت نخبگان می‌شود

دیتاسنتر برج الکترونیک شیراز مانع مهاجرت نخبگان می‌شود

شیراز - معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی استاندار فارس با بیان اینکه شیراز از دیرباز قطب الکترونیک کشور بوده گفت:دیتاسنتر برج الکترونیک شیراز مانع مهاجرت نخبگان به خارج از کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالعلی کریمی‌فر در آئین آغاز به کار دیتاسنتر برج الکترونیک شیراز به عنوان نخستین مرکز داده دارای مجوز رسمی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جنوب کشور گفت: در دنیایی که سرعت تکنولوژی بالاست، باید سعی کنیم عقب نمانیم و یکی از زیرساخت‌های مهم ایجاد مراکزی همچون مرکز داده یا دیتاسنتر در این راستا است.

کریمی‌فر با بیان اینکه به کمک این مرکز می‌توانیم از داده‌هایمان به خوبی و به صورت تخصصی صیانت کنیم افزود: شیراز از قدیم قطب الکترونیک بوده است.

کریمی فر با تاکید بر ورود بخش خصوصی به این عرصه خاطرنشان کرد: اصل بر این است که شیراز شهر هوشمند باشد و قطعاً راه‌اندازی چنین مرکزهایی می‌تواند به ما در این راستا کمک کند ضمن اینکه حمایت‌های حاکمیتی نیز باید انجام شود و مانع خروج نخبگان کشور شود.

شیراز همچنان قطب الکترونیک کشور است

مدیر کل ارتباطات و فناوری استان فارس نیز گفت: شیراز هنوز هم قطب الکترونیک کشور است با توجه به اقداماتی که در سایر نقاط کشور توسط نیروهای متخصص شیرازی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تشکیل شورای راهبری فضای مجازی استان‌ها به نوعی از استان فارس شروع شد خاطرنشان کرد: استان فارس و شیراز همواره در مباحث الکترونیکی پیشتاز بوده است.

سلیمان‌پور در عین حال خواستار همکاری دیگر دستگاه‌ها با مجموعه فناوری و اطلاعات استان فارس شد و گفت: ایجاد شهر الکترونیک شیراز با جدیت دنبال شده است که با حمایت استاندار و تأمین زمین مورد نیاز این مهم نیز اجرایی خواهد شد.

آغاز به کار دیتاسنتر برج الکترونیک شیراز اتفاق بزرگی است

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت برج الکترونیک شیراز و رئیس هیئت مدیره برج IT نیز با اشاره به اینکه برج الکترونیک شیراز در سال ۱۳۸۲ تأسیس شده است، اظهار داشت: این اتفاق مهم در مجموعه برج IT با رویکردی که شرکت برج الکترونیک شیراز و مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) به عنوان سهامدار عمده و ایجاد کننده این برج در شیراز داشت در دولت جدید و با پیگیری‌های جدی، محقق گردید.

ماریا سعیدی منش خاطرنشان کرد: پروژه دیتاسنتر برج در قالب تفاهم مشارکت و همکاری به شرکت ارتباطات دوربرد با ظرفیت‌های بسیار خوبی که دارد واگذار گردید و انجام شد.

سعیدی منش با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز دیتاسنتر شیراز به صورت کاملاً حرفه‌ای و استاندارد کار شده است، افزود: این باعث افتخار است برای شرکت برج الکترونیک و شرکت مگفا که حرف نخست را در این عرصه و عرصه‌های هوشمندسازی میزند تا شرکت‌های علاقه مند به همکاری را در کنار خود داشته باشند.

گفتنی است دیتاسنتر برج الکترونیک شیراز به عنوان نخستین مرکز داده دارای مجوز رسمی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جنوب کشور با رتبه یک کشوری همزمان با روز کیفیت، در محل برج IT آغاز به کار کرد.

کد خبر 5935207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha