۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف چهارمحال و بختیاری:

۷ فقره پرونده قتل عمد به صلح و سازش منجر شد

۷ فقره پرونده قتل عمد به صلح و سازش منجر شد

شهرکرد_رئیس مرکز توسعه حل اختلاف چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷ فقره پرونده قتل عمد با تلاش اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کرم شیخ‌پور صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در طول شش ماهه نخست امسال تعداد ۴۲ هزار و ۵۷۰ پرونده به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع که از این تعداد ۲۷ هزار و ۵۶۷ فقره آن مختومه شده است.

وی افزود: تلاش شبانه‌روزی اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف منجر شد تا از مجموع پرونده‌های رسیدگی شده قریب به ۳۲ درصد آنها با مصالحه طرفین خاتمه یابد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال تعداد ۱۰ نزاع دسته جمعی نیز به سازش و اعلام گذشت منجر شده است.

شیخ‌پور با بیان اینکه برخی شعب شوراهای حل اختلاف به صورت تخصصی اختلافات حقوقی را مورد رسیدگی قرار می‌دهند عنوان کرد: راه‌اندازی و فعالیت شعب تخصصی شوراهای حل اختلاف برای تسریع در رسیدگی به اختلافات حقوقی فعالان اقتصادی استان صورت گرفته است و ما امیدواریم عملکرد این شعب بتواند موجبات کاهش ورودی پرونده به شعب دادگستری و افزایش هرچه بیشتر صلح و سازش را فراهم آورد.

کد خبر 5935503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha