۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴

مدیرکل بهزیستی سمنان:

۱۴ هزار معلول سمنان از کمک‌های توانبخشی بهره‌مند شدند

۱۴ هزار معلول سمنان از کمک‌های توانبخشی بهره‌مند شدند

شاهرود- مدیرکل بهزیستی سمنان بابیان اینکه بالغ بر ۲۸ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند، گفت: ۱۴ هزار معلول از کمک توانبخشی بهره‌مند شدند.

محمود منطقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۴۱۸ نفر تحت پوشش بهزیستی استان سمنان قرار دارند، اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۱۴ هزار و ۱۲ نفر از خدمات مختلف توانبخشی بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد از معلولان از خدمات مختلفی استفاده کردند، افزود: کاشت حلزون، کمک هزینه خرید اندام‌های مصنوعی، کمک هزینه خرید وسایل توانبخشی و غیره می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه طی مدت یادشده یک هزار و ۱۳۴ نفر کمک هزینه درمان از بهزیستی دریافت کردند، تصریح کرد: هدف از این اقدامات کاهش درد و رنج معلولان و کمک به توانمند شدن و امکان حضور هر چه بیشتر آنها در جامعه است.

منطقی ضمن بیان اینکه ۸۶۶ نفر روزانه در مراکز غیر دولتی از کمک هزینه توانبخشی و آموزش بهره مند شدند، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش به ۲۵ دانشجو و ۹۵۵ دانش‌آموز کمک هزینه تحصیلی نیز داده شده است.

وی گفت: برای مناسب سازی منازل و خودرو معلولان زیر پوشش بهزیستی نیز کمک هزینه پرداخت شد که تعداد افراد بهره مند از این موقعیت ۲۰ نفر بوده است.

کد خبر 5935629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha