۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اردبیل خبر داد؛

انجام مطالعات ممیزی ایمنی برای بیش از ۵۵۰ واحد تولیدی اردبیل

انجام مطالعات ممیزی ایمنی برای بیش از ۵۵۰ واحد تولیدی اردبیل

اردبیل- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: مطالعات ممیزی ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی برای بیش از ۵۵۰ واحد تولیدی در اردبیل انجام شده است.

هاشم علایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به انجام مطالعات ممیزی ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی برای بیش از ۵۵۰ واحد تولیدی اظهار کرد: این اقدام به منظور شناسایی واحدهای پرخطر و ارائه برنامه‌ها و راهکارهای اصلاحی و پیشنهادی برای پیشگیری از حوادث انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل، یکی از مهمترین سیاست‌های این شرکت در صیانت از سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی واحدهای تولیدی است که برای تحقق این هدف مهم، شاخص‌های عملیاتی در این حوزه به طور جد برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل ادامه داد: برنامه‌های حوزه HSEE این شرکت با هدف شناسایی کانون‌های خطر، جلوگیری از خطرات و خسارات محتمل، اقدامات پیشگیرانه و تهیه شناسنامه و توصیه نامه برای هریک از واحدهای تولیدی انجام می‌شود.

علایی افزود: با توجه به استقرار ۷۰۰ واحد بهره بردار در شهرک‌های صنعتی استان، خوشبختانه تاکنون این مطالعات برای بیش از ۵۵۰ واحد تولیدی تهیه و اجرایی شده است.

وی هدف از تهیه این توصیه نامه‌ها را رفع نقاط ضعف و آسیب پذیر، بهینه سازی مصرف آب، برق و گاز، استفاده بهینه از انرژی‌های نو و تجدید پذیر برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل افزود: در کنار ارائه توصیه‌نامه‌ها نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده و همچنین نصب شیرهای هیدرانت در خیابان‌های مشرف به واحدهای پرخطر اقدام می‌شود.

علایی اظهار کرد: در سال جاری نیز مطالعات ممیزی برای ۱۵۰ واحد تولیدی در دست اجرا است که امیدواریم با برنامه‌های اصلاحی، شاهد ارتقا شاخص‌های HSEE در واحدهای تولیدی باشیم.

کد خبر 5935673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha