۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷

توسط کتابخانه ملی؛

سومین جلسه کمیته علمی جشنواره ملی پژوهش برگزار شد

سومین جلسه کمیته علمی جشنواره ملی پژوهش برگزار شد

سومین جلسه کمیته علمی چهاردهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران با حضور و تبادل آرا اعضای این کمیته برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین جلسه کمیته علمی چهاردهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران با حضور و تبادل آرا اعضای این کمیته برگزار شد.

سومین جلسه کمیته علمی چهاردهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با گفتگو در زمینه فرایند داوری و بررسی کاربرگِ داوری آثار در حوزه تاریخ شفاهی در ۱۶ بند تصویب شد.

اعضای کمیته علمی در این جلسه درباره معیارهای تدوین و اجرای طرح تاریخ شفاهی، اعتبارسنجی راوی یا راویان، تسلط مصاحبه‌کننده به ادبیات موضوع، رعایت اصول روایت مبنایی، جذاب، منطقی و معقول بودن روایت، راستی‌آزمایی، اعتبار، روزآمدی و یکدستی استنادها در پانویس‌ها و ارجاعات؛ کیفیت، جامعیت و مانعیت و وضوح پرسش‌ها و نبود سوگیری در سوالات مصاحبه؛ ویراستاری متناسب با قالب تاریخ شفاهی، نحوه فصل‌بندی محتوا و تدوین مصاحبه‌ها و غیره گفتگو و تبادل نظر کردند.

حاضران بر رعایت اخلاق داوری در فرایند بررسی آثار تأکید داشتند. توجه به ملاحظات فنی و محتوایی تاریخ شفاهی، حفظ لحن و ساختار کلام مصاحبه شونده امانت‌داری و رعایت حقوق معنوی صاحبان اثر و درج نسخه‌ای از توافقنامه حقوقی با مصاحبه‌شونده یا مصاحبه‌شوندگان مبنی بر مجوز انتشار مصاحبه از دیگر معیارهای مطرح شده در سومین جلسه کمیته علمی چهاردهمین جشنواره ملّی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی بود.

کد خبر 5936110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha