۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

کلانشهر اراک امسال ۸۶ روز آلوده را سپری کرد

کلانشهر اراک امسال ۸۶ روز آلوده را سپری کرد

اراک- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کلانشهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۶ روز آلوده را سپری کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی بعدازظهر شنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون اراک ۲ روز هوای پاک، ۱۴۷ روز سالم، ۶۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۴ روز ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲ روز بسیار ناسالم و یک روز خطرناک ثبت شد.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی سال گذشته ۲ روز خطرناک، ۲۲۳ روز سالم، ۱۰۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳۱ روز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۳ روز بسیار ناسالم را پشت سر گذاشتیم.

وی تاکید کرد: از ابتدای امسال ۸۶ روز آلوده را در اراک مشت سر گذاشتیم و این در حالی است که در این بازه زمانی شمار روزهای آلوده سال گذشته در کلانشهر اراک، ۸۴ روز گزارش شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پتانسیل اقلیمی برای آلودگی هوا بسیار بالا است و به لحاظ اکولوژیکی و توپوگرافی نیز ارتفاعات شهر به آلاینده‌ها کمک و بر روی آن اثر منفی می‌گذارد.

یوسفی با بیان اینکه خرید پنج دستگاه سنجش آلودگی از محل دریافت عوارض آلایندگی شهرداری باید عملیاتی شود، گفت: همچنین ۵۰ درصد از اعتبارات عوارض آلایندگی باید صرف توسعه فضای سبز، مدیریت پسماند، توسعه حمل و نقل عمومی، بهینه سازی مصرف حامل‌های انرژی شود هر چند برخی اعتبارات در این راستا امسال وصول نشده که از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط نیاز به پیگیری است.

وی تاکید کرد: در راستای کاهش مصرف مازوت، سیاهه انتشار نیز تاکنون طی سه دوره تهیه و در سال ۹۸ بازنگری شده که نیاز است لیست به روز رسانی و به صورت علمی ارائه شود.

کد خبر 5936134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha