۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۴۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد؛

فراخوان اردبیلی‌ها برای مشارکت در غربالگری دیابت و فشار خون

فراخوان اردبیلی‌ها برای مشارکت در غربالگری دیابت و فشار خون

اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور و در قالب طرح بسیج غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون، اهالی استان اردبیل نیز به اجرای این طرح دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدیان عصر شنبه در مراسم آغازین طرح ملی بسیج غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون در اردبیل اظهار کرد: این طرح از امروز ۲۰ آبان ماه شروع شده و تا ۱۵ دی ماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح ملی و بسیج غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون کلیه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کرده و در جریان صحت و سلامتی خود قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در قالب این طرح سعی می‌شود تا وضعیت افراد مختلف جامعه از لحاظ فشار خون و بیماری قند خون مورد ارزیابی قرار گرفته و صحت‌سنجی دقیق به انجام برسد.

محمدیان افزود: علاوه بر افراد بالای ۱۸ سال جامع، زنان باردار در اولویت اجرای این طرح قرار دارند که امیدواریم همه افراد مشمول این طرح با مراجعه به مراکز اعلام شده، همکاری لازم را در عملیاتی کردن این طرح ملی انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بیماری فشار خون و قند خون از عوامل اصلی بروز اختلال قلبی، عروقی است که در صورت ارزیابی افراد می‌توان با ارائه اطلاعات دقیق از عوارض بعدی و بروز نگرانی‌های احتمالی جلوگیری کرد.

محمدیان اضافه کرد: برخی از افراد از ابتلاء به دیابت و فشار خون بی‌اطلاع هستند که با این آزمایش و طرح غربالگری وضعیت سلامت افراد مورد رصد قرار می‌گیرد تا در صورت ابتلاء به بیماری‌های فشار خون و قند خون، بتوان آنها را به مراکز درمانی معرفی کرد.

وی بیان کرد: حتی خود همکاران ما در مراکز بهداشتی و درمانی نیز در قالب این طرح مورد پایش و رصد قرار می‌گیرند تا سلامت آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا به صورت رایگان این طرح را اجرا کنیم تا همه ساکنان شهرها و روستاها بتوانند در این طرح همراهی لازم را با همکاران بهداشتی، درمانی انجام داده و وضعیت سلامت افراد پایش و در قالب غربالگری قبل از ابتلاء به بیماری و دچار شدن به عوارض آن، برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5936190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha