۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۲۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

ظرفیت مطلوبی برای ترویج کتابخوانی در روستاهای خوزستان وجود دارد

ظرفیت مطلوبی برای ترویج کتابخوانی در روستاهای خوزستان وجود دارد

اهواز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در زمینه ترویج کتابخوانی در روستاهای استان ظرفیت مطلوبی وجود دارد و طرح‌های خلاقانه‌ای در حوزه کتاب پدیدار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی صبح امروز شنبه در نشست هماهنگی نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب روستای ساریه دشت آزادگان اظهار کرد: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، برای روستای برگزیده در بلند مدت، هویت فرهنگی شاخصی تعیین می‌کند و فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه ترویج، می‌تواند مؤلفه‌های بومی و فرهنگی اصالت‌داری را برای روستاها ایجاد کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: در زمینه ترویج کتابخوانی در روستاهای استان ظرفیت مطلوبی وجود دارد و طرح‌های خلاقانه‌ای در حوزه کتاب پدیدار شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره روستاها و عشایر می‌تواند آسیب‌های اجتماعی روستاها را کاهش دهد. تصریح کرد: از اینکه روستاهای خوزستان در چند دوره گذشته، موفق شدند در ردیف روستاهای برگزیده کشوری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب قرار بگیرند، بسیار خوشحال هستیم.

منادی ادامه داد: برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پیوند اولیه با کتاب برای علاقه‌مندان است و برگزاری رویدادهای ترویجی کتابخوانی جرقه اولیه را در ذهن بچه‌ها روشن کرد؛ بنابراین رویدادهای کتابخوانی هرچه جذاب‌تر و قوی‌تر باشند به همان نسبت، ذوق بیشتری برای مخاطب ایجاد می‌کند.

کد خبر 5936260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha