۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱

عضو جامعه روحانیت مبارز:

جلسات و پیگیری رفع آلودگی هوا در اصفهان تاثیرکمی داشته است

جلسات و پیگیری رفع آلودگی هوا در اصفهان تاثیرکمی داشته است

اصفهان - عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: آمار بالای بیماری‌ها در اصفهان به دنبال آلودگی‌های صنعتی و غیرصنعتی است و مشکل آلودگی هوا حل نشده و جلسات و پیگیری‌ها کمترین اثر را داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد سالک صبح یکشنبه با حضور در صد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نزدیک شدن مناسبت ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار داشت: در آن روز ۳۷۰ شهید را در این شهر تشییع کردیم که برخی از این شهدا پدر و پسر و برخی دو برادر بودند.

وی با بیان اینکه باید این خاطرات حفظ و نشر داده شود، گفت: خاطرات زیادی از آن روز باقی مانده است، به یاد دارم تابوت مرحوم شهید حیدری پدر را با تابوت پسرش به هم وصل کردیم و اینگونه پدر و پسر شهید روی دوش مردم تشییع شدند و در همان روز تعداد زیادی از رزمندگان راهی جبهه شدند و در آخر همان هفته ۲۵۰ شهید دیگر را در اصفهان تشییع کردیم. این عملیات حدود ۱۲۰۰ شهید اصفهانی داشت اما مردم این دیار با قدرت و اقتدار پای کار انقلاب ایستادند و خم به ابرو نیاوردند.

نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بدون لحظه‌ای تضییع وقت باید به مردمی که پای این انقلاب ایستادند خدمت کنیم، گفت: وظیفه ما حفظ امانت انقلاب اسلامی است و باید آن را سالم به آیندگان بسپاریم و گلستان شهدا شفاخانه ملت ایران و مردم اصفهان است واحیای نام شهدا در هر کوی و برزن، بیان فلسفه فرهنگ شهادت و صبر و استقامت است که باید ادامه پیدا کند.

انعکاس مردمی فعالیت‌های شورا ضعیف است

وی با بیان اینکه مردم نیازمند فهم زحمات اعضای شورای اسلامی شهر هستند، گفت: انعکاس مردمی فعالیت‌های شورا ضعیف است و باید این زحمات با سه ویژگی شفاف، دقیق و مستند به اطلاع مردم برسد تا قضاوت آیندگان نسبت به این فعالیت‌ها دقیق باشد.

حجت الاسلام با اشاره به مسئله آب و زاینده رود بیان کرد: این مسئله را باید به نحو مطلوب حل کرد و شورای اسلامی شهر اصفهان از این فرصت غفلت نکند تا تلاشی در این خصوص صورت گیرد. البته از کارهایی که صورت می‌گیرد بی خبر نیستیم.

وی آمار بالای بیماری‌ها را در اصفهان به دنبال آلودگی‌های صنعتی و غیرصنعتی دانست و افزود: مشکل آلودگی هوا حل نشده و جلسات و پیگیری‌ها کمترین اثر را داشته است؛ حتی با فساد باید مقابله سنگین کرد و هم در حوزه اداری و هم در سطح جامعه باید با فساد مقابله کنیم مردم متدین در این زمینه ابراز ناراحتی می‌کنند و باید سوال کرد که دستگاه‌های فرهنگی و شورای شهر در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اند.‌

اقدامات نیمه کاره به سرانجام رسد

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه فرصت‌ها غنیمت است و باید اقدامات نیمه کاره را به سرانجام رساند، گفت: باید با ایمان و اعتقاد کامل نسبت به دفاع از اسلام، انقلاب، مردم و ولایت گام برداشت و از فرصت خدمت استفاده کرد. همچنین مشکلات میان خود را باید با همگرایی و در جلسات مشترک حل کنیم تا وحدت میان ما الگویی برای همگان باشد.

وی با آرزوی آزادی فلسطین گفت: امیدواریم به زودی شاهد موفقیت طوفان الاقصی باشیم. امروز تضادی بین رشد بصیرت ملت‌ها و دولت‌های حامی صهیونیسم وجود دارد و این موضوع سبب می‌شود تا سخن قرآن شکل واقعی بگیرد، یعنی استکبار جهانی و شیطان بزرگ ناچار است اسلحه‌ها را زمین بگذارد و تسلیم اسلام ناب شود که بستر ظهور حضرت مهدی (عج) در این جریان رقم می‌خورد.

کد خبر 5936602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha