۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰

امام جمعه پارس‌آباد:

شهرستان پارس‌آباد به ایجاد اداره اوقاف و امور خیریه نیاز دارد

شهرستان پارس‌آباد به ایجاد اداره اوقاف و امور خیریه نیاز دارد

پارس‌آباد- امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: لزوم استقرار اداره اوقاف و امور خیریه موجب رفع مشکلات مربوط به موقوفات در شهرستان پارس آباد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری‌بنابی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد که با حضور مدیران کل فرهنگی استان اردبیل در سالن اجتماعات فرمانداری پارس‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، هنری شهرستان پارس‌آباد ضروری است و دستگاه‌های فرهنگی نقش ویژه‌ای در تحقق این مهم دارند و باید بستر فعالیت در این زمینه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد مهمترین پایگاه عبادی و اجتماعی در جامعه است، تصریح کرد: امور مساجد در شهرستان پارس‌آباد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این شهرستان همچنان از نبود اداره اوقاف و امور خیریه رنج می‌برد.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: درصدی از مالیات هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی شهرستان با مدیریت شورای فرهنگ عمومی تخصصی یابد.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی افزود: استفاده از ظرفیت، استعدادها و توانایی‌های نخبگان شهرستان پارس‌آباد در جلسات استانی در راستای حل مسائل استان می‌توانند در راستای تحلیل شرایط و ارائه راه حل‌ها و هم در راستای پیاده‌سازی آنها مؤثر باشند را به کار گیرند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد خواستار فعال شدن فرستنده رادیویی مغان شد

فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان پارس‌آباد از لحاظ توانمندی‌های فرهنگی، اقتصادی و هنری از ظرفیت بالایی برخورداری است، خاطرنشان کرد: حل مسائل و مشکلات جوانان دغدغه اصلی مسئولان است و شکوفایی استعدادها و استفاده بهینه از توانایی‌های آنها باید در اهم امورات مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از ظرفیت جوانان مستعد شهرستان به خوبی بهره برد.

جابر جهان‌بین با اشاره به اینکه شهر اسلام‌آباد نیازمند ایجاد مجتمع فرهنگی، هنری است، اضافه کرد: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل می‌خواهیم عنایت و توجه بیشتری به مجتمع‌های فرهنگی، هنری شهرستان از جمله سینما، مجتمع فرهنگی، هنری آراز پارس‌آباد و شهر مغانسر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ارشاد اسلامی پارس‌آباد با کمبود نیروی انسانی و اعتبار روبه‌رو است، بیان کرد: در صورت تأمین و افزایش اعتبار با وجود هنرمندان توانا، می‌توان شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری فاخری در شهرستان بود که امیدواریم با عنایت ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد ارتقای چهره هنر در این شهرستان باشیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه ایجاد ایستگاه رادیو مغان در منطقه ضروری است، تاکید کرد: شهروندان پارس‌آباد مغان خواستار فعال شدن فرستنده رادیویی مغان و پخش برنامه‌های ویژه برای این منطقه حساس مرزی هستند.

جهان‌بین با اشاره به اینکه شهر اسلام‌آباد فاقد کتابخانه است، یادآور شد: زیربنای فرهنگ هر منطقه و جامعه‌ای توسعه فرهنگی آن است و زیربنای توسعه فرهنگی نیز با کتابخوانی میسر می‌شود که از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان می‌خواهیم در اولین فرصت شاهد ایجاد کتابخانه در این شهر باشیم.

وی با اشاره به مدیریت فضای مجازی تصریح کرد: توجه جدی به کاهش آسیب‌های اجتماعی یک اصل مهم در سطح جامعه است و در حال حاضر استفاده نادرست از فضای مجازی می‌تواند یکی از مهمترین عوامل آسیب‌های اجتماعی باشد.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس‌آباد خطاب به مدیران استانی گفت: توزیع اعتبارات و امکانات باید عادلانه و بر اساس شاخص‌های منطقی باشد.

کد خبر 5937644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha