۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳

مدیرکل میراث فرهنگی البرز خبر داد؛

لزوم ساماندهی محوطه‌های تاریخی البرز

لزوم ساماندهی محوطه‌های تاریخی البرز

کرج- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: ساماندهی محوطه‌های تاریخی ارزشمند استان، ظرفیت خوبی برای رونق گردشگری تاریخی و فرهنگی در استان البرز ایجاد می‌کند.

رحیم خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جلسه ساماندهی و احیای تپه دشت بهشت که با حضور معاون و کارشناسان میراث فرهنگی استان و همچنین شهردار محمدشهر و تنی چند از معاونان ایشان برگزار شد گفت: امکان‌سنجی ایجاد سایت موزه در محل تپه تاریخی دشت بهشت در حال بررسی و انجام است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: مقرر است دراین خصوص نشست‌های مشترک و جلسات کارشناسی بیشتری در آینده صورت گرفته و طرح آن در شورای فنی استان و وزارت متبوع بررسی شود.

خاکی ادامه داد: در سال ۹۸ تعیین عرصه و حریم این تپه تاریخی صورت گرفته و امسال نیز به سبب مشکلات حقوقی برای تعدادی از مالکان، نقشه مجدداً مورد بازنگری قرار گرفت که به زودی اصلاح و ابلاغ می‌شود.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ساماندهی محوطه‌های تاریخی ارزشمند استان، ظرفیت خوبی برای رونق گردشگری تاریخی و فرهنگی در استان البرز ایجاد می‌کند.

خاکی ابراز امیدواری کرد که برنامه مطالعات و سپس اجرای ساماندهی و احیای تپه دشت بهشت به زودی انجام شود و گفت: هرگونه اقدام در این زمینه بر اساس ضوابط اختصاصی میراث فرهنگی در محدوده‌های تاریخی انجام می‌شود.

این تپه مربوط به دوران پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی است که در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۱ با شماره‌ی ثبت ۶۵۶۹ در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

کد خبر 5937760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha