۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹

رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

ناامیدی، آینده جوانان دانشجو را تخریب می کند

ناامیدی، آینده جوانان دانشجو را تخریب می کند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: ناامیدی، آینده شما را تخریب می کند و به همین دلیل است که یکی از گناهان کبیره، ناامیدی از رحمت الهی است. امید، زندگی می دهد و چالش توانایی‌بخش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم استقبال از نودانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با عنوان «امید یک کشور» صبح امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمیدرضا غلامرضایی رییس بیمارستان فرهیختگان و جمعی از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد.

طهرانچی در این مراسم ضمن خوشامدگویی ورود نودانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، گفت: فرد با ورود به دانشگاه درواقع خود را برای آینده آماده می کند. آینده نگری از مهمترین خصوصیات و تنها وجه تمایز انسان با دیگر موجودات است، چرا که آینده نگری حاصل عقل و درایت بشر است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که آینده متصل به گذشته است و بدون در نظر گرفتن گذشته، نمی توان آینده را رقم زد. آینده هر جوان متصل به دیروزش است که باید آن را به نیکی رقم زد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امید در خلق آینده مؤثر است، تأکید کرد: امید فرد و جامعه در خلق آینده‌ای درخشان مؤثر است، چرا که جوهره ساخت فردا، امید است و برای داشتن امید، باید قدر نعمت هایی که پروردگار در اختیار ما قرار داده است را دانست.

طهرانچی خطاب به نودانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: خداوند متعال در وجود تمامی شما هوش و استعدادی قرار داده که توانسته اید از میان چندصد هزار نفر، در آزمون رشته پزشکی موفق و وارد دانشگاه شوید. باید قدر این نعمت و دیگر نعمت هایی که برای شما فراهم شده ازجمله نعمت سلامت، والدین حمایتگر، دانشگاه، اساتید و... را بدانید و از آنها برای ساختن آینده خود بهره ببرید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: ناامیدی، آینده شما را تخریب می کند و به همین دلیل است که یکی از گناهان کبیره، ناامیدی از رحمت الهی است. امید، زندگی می دهد و چالش توانایی‌بخش است. مشکلات مانع بشر نیست، بلکه ناامیدی از فائق آمدن بر مشکلات، مانع پیشرفت بشر است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۶۲ که وارد دانشگاه شدم، تا امروز شاهد ۴۰ بهار تحصیلی بوده ام، گفت: طی این ۴۰ سال چه بسیار دانشجویانی داشتم که با امید و تلاش به قله های موفقیت دست یافتند و البته بودند دانشجویانی که با ندیدن نعمت ها، از سیر پیشرفت رشد خارج شدند. قدر زمان و فرصت ها را بدانید چرا که فرصت ها خود نعمت الهی هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: قدر جمال و جوانی خود را بدانید و از آن مراقبت کرده و تلاش کنید این دوران را به وجه احسن بگذرانید.

کد خبر 5938816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha