۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱

مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان:

۸۰ هزار و ۵۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی همدان هستند

۸۰ هزار و ۵۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی همدان هستند

همدان- مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان گفت: در حال حاضر ۸۰ هزار و ۵۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که ۴.۵۷ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه زارعی ظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم ۱۱۵ باب بود که از این تعداد ۷۰ باب کتابخانه شهری، ۴۷ باب کتابخانه روستایی و یک باب سیار شهری است.

وی افزود: همچنین سرانه کتاب به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان همدان ۸۶ جلد است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ هزار و ۵۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، گفت: این تعداد ۴.۵۷ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

زارعی خاطرنشان کرد: همچنین در ابتدای دولت سیزدهم تعداد اعضا کتابخانه‌ها ۲۹ هزار و ۸۸۷ نفر بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زیربنا کتابخانه‌های عمومی استان ۴۸ هزار و ۱۷ مترمربع است، بیان کرد: یک‌میلیون و ۴۹۶ هزار و ۷۴۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی در دسترس اعضا قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان عنوان کرد: خودروی کتابخانه سیار شهرستان اسدآباد نیز خریداری شده که در حال آماده سازی و تجهیز است.

زارعی با اشاره به پروژه‌های کتابخانه‌های استان همدان گفت: احداث کتابخانه استاندارد (کتابخانه شهید هاشمی) در کبودرآهنگ و کتابخانه روستای توانه در نهاوند و احداث کتابخانه در روستای کوزره و ده پیاز توسط بانک پاسارگاد در دست اقدام است.

وی افزود: همچنین تکمیل و تجهیز کتابخانه روستایی آیت الله ربانی شاهنجرین در شهرستان درگزین، احداث کتابخانه شهید مسعودی پور شهرستان ملایر، بازسازی و تکمیل کتابخانه عمومی شهر زنگنه شهرستان ملایر نیز از دیگر پروژه‌های ما است.

زارعی ادامه داد: احداث کتابخانه عمومی روستای نگار خاتون با همکاری خیر در فامنین، تکمیل، تعمیر و تجهیز کتابخانه مرکزی همدان، توسعه کتابخانه آیت الله بهاری و تکمیل، محوطه سازی و تجهیز کتابخانه روستای داق‌داق آباد کبودرآهنگ از دیگر اقدامات زیرساختی و زیربنایی است.

۸۰ هزار و ۵۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی همدان هستند

کد خبر 5938854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha