۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸

رئیس پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران:

امسال ۷۳ دانشگاه ایران در رتبه بندی تایمز حضور دارند

امسال ۷۳ دانشگاه ایران در رتبه بندی تایمز حضور دارند

ارومیه- رئیس پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران گفت: امسال ۷۳ دانشگاه ایران در رتبه بندی تایمز حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن زاده بعد از ظهر سه شنبه در کارگاه آموزشی رؤیت پذیری دانشگاه‌ها وهیئت های علمی دانشگاه صنعتی ارومیه اظهار کرد: امسال ۷۳ دانشگاه ایران در رتبه بندی تایمز حضور دارند و دانشگاه صنعتی ارومیه برای نخستین بار موفق به حضور در این رتبه بندی معتبر علمی جهانی شده است.

وی با بیان ظرفیت‌های مناسب فناوری، پژوهشی، علمی و تحقیقاتی کشور افزود: این تعداد حضور دو برابر بیشتر از سالرهای گذشته است، افزود: ارتباط کم دانشگاه‌ها با دولت، صنعت وجامعه یکی از مهمترین مشکلات فعلی دانشگاه‌های کشور است که با اجرای برنامه‌های متنوعی که در دست اجرا داریم تلاش می‌کنیم این ارتباط را تقویت کنیم.

حسن زاده از کسب رتبه پانزدهم ایران در انتشار مدارک علمی در سطح جهان هم خبر داد و تصریح کرد: به لحاظ شتاب رسد دستیابی به فناوری در حوزه‌های مختلف نظامی، غیر نظامی و صنعتی و هم چنین انتشار مقالات علمی ایران جایگاه ویژه در عرصه‌های علمی جهانی دارد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران روئیت پذیری کم دانشگاه‌ها و اساتید را در سطح بین المللی را از دیگر مشکلات دانشگاه‌های کشور بیان کرد و افزود: با اجرای کارگاه‌های آموزشی مصمم هستیم پژوهشگران را در عرصه رؤیت پذیری توانمندتر کنیم.

کد خبر 5939111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha