۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴

در راستای کاشت یک میلیارد درخت انجام شد؛

اجرای ویژه برنامه طرح مردمی کاشت درخت در یک مدرسه سیاهکل

اجرای ویژه برنامه طرح مردمی کاشت درخت در یک مدرسه سیاهکل

سیاهکل- در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ویژه برنامه این طرح در مدرسه ابتدایی شهید جعفری روستای لیشک سیاهکل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر چهارشنبه در راستای اهمیت گسترش و ترویج طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور اجرای انعقاد تفاهم نامه مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان ویژه برنامه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی و با حضور مردم روستای لیشک شهرستان سیاهکل در مدرسه ابتدایی شهید جعفری این شهرستان برگزار شد.

«امین بابایی» فرماندار شهرستان سیاهکل در این مراسم به نقش ارزشمند آموزش و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ درختکاری اشاره کرد و اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم ترویج و اشاعه فرهنگ طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که از ظرفیت‌های مردمی بالایی برخوردار است، آموزش و پرورش است و می‌توانیم از ظرفیت مدارس در اقصی نقاط استان گیلان استفاده کنیم.

اجرای ویژه برنامه طرح مردمی کاشت درخت در یک مدرسه سیاهکل

اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت گام بلندی در احیای منافع مردم است

«سید مازیار رضوی» سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در ادامه این مراسم گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طبق تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری و دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در بازه زمانی پنج ساله و در محورهای پنج‌گانه در بخش‌های جنگل، آبخیزداری، مرتع، بیابان و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تدوین شده است.

وی اضافه کرد: اجرای این برنامه، گام بلندی در احیای سرزمین و منافع مردم در سراسر کشور است و ما به عنوان حافظان و خادمان صیانت و حفاظت از انفال الهی را با همراهی و مشارکت مردم به ویژه نقش آفرینی دانش آموزان و آموزش لازم به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم که در واقع آینده سازان این کشور هستند می‌توانیم به اهداف این طرح دست پیدا کنیم.

رضوی به ظرفیت بالای تولید نهال در نهالستان‌های استان گیلان اشاره کرد و گفت: استان گیلان با داشتن ۹ نهالستان شاخص و نیروی انسانی بسیار توانمند، متخصص و متبحر در امر تولید و کاشت نهال دارد که سبب شده این استان در کشور شاخص و به عنوان راهبرد قلمداد شده و می‌تواند گام‌های بلندی در ترویج فرهنگ درختکاری و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بردارد.

گفتنی است، دبستان شهید بهروز جعفری در روستای لیشک سیاهکل دارای ۶ دانش آموز دختر و پسر است که در راستای ترویج فرهنگ کاشت درخت از سوی اداره کل منابع طبیعی گیلان این مدرسه انتخاب شد.

کد خبر 5939959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha