۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰

استاندار مرکزی:

نانوایی عرضه نان کامل در شهرستانهای استان مرکزی فعال شود

نانوایی عرضه نان کامل در شهرستانهای استان مرکزی فعال شود

اراک- استاندار مرکزی گفت: در همه شهرستان های استان مرکزی باید نانوایی برای عرضه نان کامل فعال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه» ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی اظهار کرد: خوشبختانه موضوع نهضت احیای نان کامل با کمک رسانه‌ها در استان مرکزی فراگیر و همچنین توجه مسؤولان سطح کشور به این موضوع معطوف شده است.

وی تصریح کرد: در نهضت احیای نان کامل باید حساسیت‌های لازم به کار گرفته شود و به طور حتم اجرای آن مستلزم بسیج همگانی است.

مخلص الائمه افزود: برای اجرای طرح نهضت احیای نان‌کامل، همه خبازان باید آموزش‌های لازم را فرا گیرند و نشان نان کامل در نانوایی آنها نصب باشد.

وی گفت: در اکثر شهرستان‌های استان، نانوایی نان کامل وجود دارد و تنها در ۲ تا ۳ شهرستان این مشکل وجود دارد که باید رفع شود.

استاندار مرکزی افزود: ضروری است همه شهرستان‌ها نانوایی برای عرضه نان کامل داشته باشند در غیر این صورت نشان ضعف از سوی فرماندار آن شهرستان است.

مخلص الائمه گفت: تلاش بر این است شمار کارخانجات آرد کامل در استان افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: استفاده از نان کامل مورد توجه همه بوده و نقش مهمی بر سلامت دارد بنابراین در این خصوص اختلاف نظری وجود ندارد.

مخلص الائمه ادامه داد: در همین راستا هفته گذشته مکاتباتی با استانداران کشور صورت گرفت و طرح مجدد معرفی و سوابق ارائه شد، استان مرکزی ظرفیت لازم را دارد تا فناوری این طرح به صورت کامل و ۱۰۰ درصد بومی انجام شود.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع ضروری است در همه استان‌های کشور کارخانه‌های آرد کامل ایجاد شود.

استاندار مرکزی گفت: یگان انتظامی استان مرکزی اولین یگانی است که نان کامل در آن عرضه می‌شود و هر دستگاهی که نانوایی داشته باشد می‌تواند درخواست آرد کامل داشته باشد و محدودیتی برای دستگاه‌های متقاضی وجود ندارد.

کد خبر 5939969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha