۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۴۲

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید:

رویکرد بنیاد شهید وصل شدن به جریان‌های مردمی و انقلابی است

رویکرد بنیاد شهید وصل شدن به جریان‌های مردمی و انقلابی است

اهواز - معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رویکرد بنیاد شهید در دوره جدید، وصل شدن به جریان‌های مردمی و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد صادق هاشمی عصر امروز چهارشنبه در همایش منطقه‌ای معاونان استان‌های لرستان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام و مرکزی که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد شهید در مقابل درخواست‌ها و مطالبات خانواده شهدا تسلیم است اما انجام تمام اقدامات به تنهایی از عهده بنیاد خارج است.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند مشارکت دستگاه‌های دیگر است و تشکل‌های مردمی، فرهنگی و دینی نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه رویکرد بنیاد شهید در دوره جدید، وصل شدن به جریان‌های مردمی و انقلابی است، گفت: بهتر است که برگزاری یادواره‌ها و دیگر برنامه‌ها به تشکل‌های مردمی واگذار شود چرا که اثرگذاری بیشتری دارد.

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: باید فعالیت‌های مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت برون سپاری شود و به برنامه‌های خوب در این حوزه، بودجه خوبی اختصاص داده می‌شود.

وی توضیح داد: تولید اثر ادارات کل و یا شهرستانی با رعایت چارچوب‌های فنی، در حوزه ایثار و شهادت، مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد.

هاشمی به اختصاص اعتبار برای برگزاری یادواره شهدا در استان‌ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، در حوزه بازدید از خانواده شهدا و جمع آوری اسناد شهدا، اعتباری به استان‌ها پرداخت می‌شود.

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اختصاص یک درصد از درآمد ارگان‌ها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: در صورت تعامل با دستگاه‌ها می‌توان از این بند قانونی به خوبی استفاده کرد.

هاشمی بیان کرد: خرید زمین و راه‌اندازی هتل در مشهد، قم، کربلا و نجف در دستور کار قرار دارد تا ایثارگران بیشتری اعزام شده و به دیگر دستگاه‌ها نیاز نداشته باشیم.

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: فضای مجازی بهترین بستر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته و سند راهبردی آن در دست اجرا است.

کد خبر 5940302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مسعودحیدری جانبازدفاع مقدس IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      0 0
      سلام وخسته نباشید لطف بفرمایدفقط دارو ودرمان ومراکزپزشکی رو واسه جانبازان بینوا هماهنگ کنید همین کافیه اجرشما باخدا...ازبروجردلرستان