۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد؛

لزوم راه اندازی مرکز خرید تضمینی مله در خوسف

لزوم راه اندازی مرکز خرید تضمینی مله در خوسف

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای افزایش سطح زیرکشت مله باید مرکز خرید تضمینی این محصول راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری صبح پنج شنبه در اولین جشنواره مله استان که با حضور جمعی از مسئولان در خانه تاجور خوسف برگزار شد، اظهار داشت: برای افزایش سطح زیر کشت پنبه ملّه باید مرکز خرید تضمینی این محصول در شهرستان خوسف پیگیری و راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه باید در مرکز خرید تضمینی پنبه، قیمت مناسب تعیین شود، تصریح کرد: این امر سبب خواهد شد تا کشاورزان رغبت بیشتری برای کشت این محصول داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه شهرستان خوسف در تولید پنبه مله افزود: امیداست با معرفی صحیح این محصول شهرستان خوسف جایگاه خود در تولید آن پیدا کند.

جعفری قدمت پنبه ملّه را مربوط به بیش از ۵۰۰ سال پیش دانست و یادآور شد: با ورود بذرهای اصلاح شده از ۳۰ سال قبل، این محصول مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سال ۹۶ سال انقراض این محصول در استان بود، گفت این موضوع سبب شد کارشناسان ترویج جهاد کشاورزی به سراغ صندوق‌های قدیمی رفته و بذر این محصول را پیدا نموده و سطح زیر کشت را اکنون به هفت هکتار برسانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از اهتمام میراث فرهنگی برای ادامه این مسیر و ترویج فرهنگ کاشت و تولید محصولات آن قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 5940549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha