۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵

استاندار قزوین:

فعالان اربعین در حوزه‌های دیگر استان قزوین هم نقش آفرین باشند

فعالان اربعین در حوزه‌های دیگر استان قزوین هم نقش آفرین باشند

قزوین- استاندار قزوین: با توجه به شرایط روز جامعه انتظار داریم اربعینی ها در حوزه‌های مختلف نقش آفرینی جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر محمدمهدی اعلایی در آئین تجلیل از فعالان اربعین استان قزوین که در شبستان امام علی (ع) مسجدالنبی برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالان اربعین که فرایند حضور زائرین را تسهیل کردند، تصریح کرد: در ارزیابی صورت گرفته در حوزه خدمت‌رسانی به زائرین و استفاده از ظرفیت‌های مردمی قزوین جزو استان‌های برتر کشور قرار گرفته است؛ در واقع استان قزوین در استفاده از ظرفیت‌های مردمی سبقت گرفته که این موضوع قابل تقدیر است.

وی با اشاره به عظمت حماسه اربعین، افزود: آنچه که همه می‌دانیم و به آن یقین و باور داریم این است که پیاده‌روی و حضور در اربعین اصالت ویژه‌تری نسبت به سایر مناسک و سایر رفتارهای دینی و مذهبی دارد، بسیاری از رفتارهای مذهبی به شکل نماد هستند اما پیاده‌روی اربعین به دلیل تأثیرات زیادی که دارد از اصالت ویژه‌تری برخوردار است و جریان سازی شگرفی را در پی دارد.

استاندار قزوین اظهار کرد: انتظار از مؤمنین، متدینین و متعهدین به مرام و مسلک اباعبدالله این است که به تمام الزامات حضور در این مسیر توجه داشته باشند و صرفاً به حضور در پیاده‌روی و استقبال از زائرین متوجه نشوند، انتظار می‌رود هر کسی در فضای زیستی و حضور خودش هم بتواند هدف قیام امام حسین را محقق کند.

وی خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از وفاداران به نظام مقدس جمهوری اسلامی که امتداد قیام حسینی در عالم خلقت است و تا رسیدن به هدف غایی «ظهور حجت» مسیرش ادامه دارد، در بین فعالین اربعین حضور دارند، با توجه به شرایط روز کشور انتظار داریم اربعینی‌ها نقش‌آفرینی جدی داشته باشند.

اعلایی یادآور شد: اتفاقات پیش آمده در غزه و مظلومیت آنها ناگوار است؛ اما بعد کلان و وسیع این است که جامعه بشری نسبت به بعضی موضوعات آگاه می‌شود و ددمنشی و قساوت صهیونیست‌ها بر همه روشن می‌شود، با این روند قدرت نرم جهان اسلام توسعه می‌یابد و دشمنان غزه به دوران مرگ خود نزدیک می‌شوند.

وی افزود: در داخل کشور نیز در شرایط ویژه قرار گرفتیم، رئیس‌جمهور و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی، به عنوان یکی از فعال‌ترین دستگاه‌های دیپلماسی در جهان به خصوص جهان اسلام در جهت حمایت از قشر مظلومی که تمام دنیا به حمایت از این قشر مظلوم آگاه شده و به پا خواسته؛ نقش‌آفرینی می‌کنند.

استاندار قزوین اظهار کرد: باید از شخص رئیس جمهور و مجموعه دولت تقدیر کنیم که چنین رویکردی را با عزت، قدرت و هوشمندی پی می‌گیرد و انشالله نتایج خوبی خواهد داشت؛ فضای خدمتی در همه جا تسری دارد، دولت به دور از جنجال و هیاهو، تحقق منافع مردم را متناسب با امکانات موجود دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: اسفند ماه امسال واقعه بزرگی در کشور رقم می‌خورد که می‌تواند مکمل موفقیت کشور باشد و باعث ناامیدی بیشتر دشمنان گردد.

اعلایی افزود: در انتخابات امسال کمیت حضور و کیفیت انتخاب اهمیت دارد، باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و تلاش کنیم با درایت معتمدین جامعه، مشارکت چشمگیری در استان شکل بگیرد و مردم پای صندوق رأی بیایند.

وی تأکید کرد: هر رأی شبیه پرتاب گلوله به سمت دشمن است که ظرفیت نقش‌آفرینی نظامات جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی و اقتدار داخلی را تقویت می‌کند، در این زمینه همه باید فعال باشیم و بر اساس وظیفه عمل کنیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: حضور مردم و نوع انتخاب مردم می‌تواند اثرگذار و پیام‌رسان باشد، مردم می‌توانند اراده و خواست خود را با انتخاب افراد شایسته پیگیری کنند تا مسیر خدمت رسانی‌ها بیش از همیشه هموار شود.

اعلایی در پایان خاطر نشان کرد: سال گذشته دشمن نقشه کشیده بود کشور را با مشکلات عدیده روبه‌رو کند، یک سال گذشته و امروز دشمن خوار شده است، ملت ایران سال گذشته با دشمنان نظام همراهی نکردند و به دعوت آن‌ها پاسخ منفی دادند، این بار هم در فضای انتخابات مردم با حضور پرشکوه و معنادارشان پیروزی ایران را رقم خواهند زد.

کد خبر 5940561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha