۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۸

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد؛

فعالیت ۷۰ صنعتگر در حوزه پنبه مله/خوسف یک بسته گردشگری کامل

فعالیت ۷۰ صنعتگر در حوزه پنبه مله/خوسف یک بسته گردشگری کامل

بیرجند-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۷۰ صنعتگر در حوزه پنبه مله فعالیت دارند که با هنرمندی خود به ارزش افزوده این محصول کمک می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاهوردی، ظهر پنج شنبه در اولین جشنواره مله بافی خوسف اظهارکرد: شهرستان خوسف در حوزه سه گانه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری در سطح خراسان جنوبی اولین است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بعد از مرکز استان، بیشترین اثر ثبت ملی متعلق به خوسف است، افزود: همچنین این شهرستان بیشترین سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را در خراسان جنوبی به خود اختصاص داده است.

وی از خوسف به عنوان یک بسته «گردشگری سلامت، تاریخی، مذهبی» یاد کرد و گفت: توجه به گوهرسنگ ها که جزو زنجیره اقتصادی استان شده‌اند در شهرستان خوسف قابل تقدیر است.

شاهوردی با اشاره به دبیرخانه شهر ملی مله بافی خوسف، گفت: ما روستای جهانی خراشاد را در حوزه پارچه بافی داریم ولی هنوز دبیرخانه ندارد.

وی از وجود ۷۰ صنعتگر در حوزه مله و ۶ هکتار سطح زیر کشت پنبه مله خبر داد و گفت: این سطح هکتار باید گسترش یابد تا ثبت جهانی آن تسریع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: مله بافی جدا از توبافی و پارچه بافی است که تلفیق آن با سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی می‌تواند یک محصول دارای برند و ارزشمند و قیمتی باشد.

شاهوردی از اعلام آمادگی برای آموزش و ارائه تسهیلات برای توسعه هنر مله بافی خوسف خبر داد و خاطرنشان کرد: نصب المان‌های سطح شهر و نامگذاری محلات و مناطق توسط شهرداری باید در اولویت قرار بگیرد، ما نیز آمادگی داریم پرونده این محصول را برای ثبت جهانی تهیه کنیم.

کد خبر 5940705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha