۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

جشنواره انار عقدا در تقویم گردشگری کشور ثبت می‌شود

جشنواره انار عقدا در تقویم گردشگری کشور ثبت می‌شود

یزد- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به استقبال گسترده مردم عقدا از جشنواره انار و ظرفیت‌های این شهر، از ثبت جشنواره انار عقدا در تقویم گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر شالبافیان، صبح جمعه در پنجمین جشنواره انار عقدا، ظرفیت های این بخش را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی جذاب عنوان کرد و افزود: بافت سنتی با ایجاد تعامل با گردشگران و ارتباط آنها با زندگی در بافت و کارگاه‌های صنایع دستی فعال و حتی موقعیت جغرافیایی این بخش می تواند یکی از اهداف و مقاصد گردشگری باشد اما لازم است این ظرفیت‌ها به گردشگران داخلی و خارجی شناسانده شود و یکی از راهکارهای آن برگزاری رویدادهای گردشگری مانند جشنواره انار است.

وی با بیان اینکه عقدا با توجه به ظرفیت هایش در شان خود معرفی نشده است، تاکید کرد: با ثبت جشنواره انار در تقویم گردشگری کشور با تکمیل پرونده ثبتی آن زمینه حضور گردشگران بیشتری در این رویداد فراهم خواهد شد و این موضوع برای همه شهرستان‌های استان یزد صادق است.

شالبافیان با بیان اینکه، یزد استانی وسیع است و همین ظرفیت می تواند برای طولانی کردن زمان حضور گردشگر برای شناخت جذابیت های هر شهرستان موثر باشد، گفت: نظام‌مند کردن رویدادها افق روشنی در حوزه گردشگری این استان ایجاد می کند.

بافت تاریخی عقدا در انتظار ثبت جهانی

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهرستان اردکان و بخش عقدا خواستار همکاری هر چه بیشتر وزارت میراث برای ثبت جهانی بافت تاریخی عقدا شد.

وی با اشاره به ثبت جهانی کاروانسرای عقدا در زمره کاروانسراهای تاریخی ایران اظهار کرد: به این ترتیب شهرستان اردکان بیشترین تعداد اثر را در فهرست آثار جهانی را دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی بخشداری و شهرداری عقدا برای ثبت جهانی بافت تاریخی عقدا عنوان کرد: امیداوریم با توجه به بازدید معاون گردشگری وزارتخانه از بافت زیبا و ارزشمند عقدا، این مطالبه عمومی پیگیری ویژه شود.

کد خبر 5941200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha