۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶

امام جمعه سلطانیه:

امنیت و سلامت و رقابت به مشارکت در انتخابات می‌انجامد

امنیت و سلامت و رقابت به مشارکت در انتخابات می‌انجامد

زنجان- امام جمعه سلطانیه گفت: آنچه عرصه انتخابات را پرشورتر می‌کند مسائلی چون امنیت، سلامت و رقابت سالم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نمازجمعه سلطانیه با بیان اینکه امنیت، سلامت و رقابت به مشارکت حداکثری می‌انجامد، گفت: همه عوامل انتخابات چه هیئت اجرایی، چه نظارت، چه داوطلبان و چه مردم در تحقق این چهار اصل سهیم هستند و رد صلاحیت‌های حزبی، جناحی، یا حذف رقبا و افرادی که به اصول انقلاب پایبند هستند، هم حق‌الناس بوده و هم مشارکت را پایین می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه همه تلاش‌ها باید برای مشارکت‌سازی باشد و نه مشارکت‌سوزی، افزود: البته نظارت بر انتخابات و بررسی و احراز صلاحیت‌ها نیز مهم بوده و شورای نگهبان مانع عبور و حضور ناخالصی‌ها و نااهلان در مراکز حساس و تصمیم‌گیر نظام مثل مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است.

خطیب نمازجمعه سلطانیه با یادآوری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و با بیان اینکه کمتر از چهار ماه یعنی ۱۱ اسفند موعد انتخابات بوده و ثبت‌نام چشم‌گیر داوطلبان، نوید افزایش مشارکت عمومی است، اظهار کرد: فراموش نکنیم که امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت چهار اصل مهم در انتخابات بوده و نباید با این اصول گزینشی عمل شود.

وی با اشاره تحولات غزه و تداوم جنگ و با بیان اینکه ۴۰ روز از عملیات طوفان‌الاقصی گذشته و رژیم صهیونیستی شکست غیرقابل ترمیم خورده و از طرفی ثابت شده رژیم صهیونیستی توان جنگ طولانی و نیز توان جنگ زمینی را ندارد، تصریح کرد: تلفات رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی با ۷۰ سال جنگ این رژیم برابری می‌کند و روزانه میلیون‌ها دلار هزینه جنگ را متحمل می‌شود، از این رو اقتصادش آسیب دیده و ساکنانش به دلیل نبود امنیت مهاجرت می‌کنند.

حسینی‌نسب با بیان اینکه شهدای مقاومت به ۱۱ هزار نفر رسیده که اکثراً کودکان و زنان هستند، ادامه داد: البته جنایات رژیم صهیونیستی دنیا را بیدار کرده و در سایر کشورها حتی آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز هر روز شاهد تظاهرات و اجتماعات هستیم.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی سراسری در ایران در روز شنبه هفته آینده، خاطرنشان کرد: حمایت از مظلوم دستور دینی بوده و سکوت‌کننده در برابر ظالمان مثل ظالم و راهپیمایی حمایت از مظلوم است.

امام جمعه سلطانیه در ادامه با گرامی‌داشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و تبریک آغاز هفته بسیج به لشکریان مخلص خدا و با بیان اینکه بسیج در اندیشه حضرت امام (ره)، نهادی اجتماعی برای پاسخ‌گویی به نیازهای اساسی و حیاتی جامعه است، گفت: بسیج به شجره طیبه تشبیه شده؛ چرا که شجره طیبه در هر فصلی مثمرثمر است.

حسینی‌نسب با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و با بیان اینکه نام این بانوی اسلام از طرف خداوند زینب انتخاب شد، عنوان کرد: حضرت زینب (س) در فصاحت، بلاغت، زهد، عبادت، فضیلت، شجاعت و سخاوت شبیه‌ترین مردم به پدر خود حضرت امیرالمومنین علی (ع) و مادر خود فاطمه (س) بود و وارث فضائل حیدر کرار و کوثر قرآن و آراسته به زیور حجاب و عفاف بود.

وی با اشاره به سال‌روز عملیات آزادسازی سوسنگرد در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ و با بیان اینکه سوسنگرد در دو ماه ابتدایی جنگ تحمیلی و طی دو مرحله مورد حمله نیروهای ارتش عراق درآمد، افزود: عملیات سوسنگرد یکی از عملیات‌های موفق ایران در دوران دفاع‌مقدس بود که در وضعیت جنگ تحول ایجاد کرد.

کد خبر 5941266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha