۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱

امام جمعه بهاباد:

حضرت زینب (س) الگوی متعالی آرامش و یقین/حمایت از غزه حکم عقل است

حضرت زینب (س) الگوی متعالی آرامش و یقین/حمایت از غزه حکم عقل است

یزد- امام جمعه بهاباد با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب (س) به رغم از سر گذراندن وقایع کربلا، الگوی متعالی آرامش و یقین‌ است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی در خطبه های نمازجمعه بهاباد با تبریک روز پرستار به تمامی پرستاران ایثارگر اظهار کرد: پرستاران با الگوگیری از حضرت زینب (س) در سخت‌ترین شرایط صبوری و با عشق، صبر، ایمان و باور به بیماران خدمت رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) معرفت و عبادت را با هم توأم کرده بود و این شناخت موجب می‌شد که آن حضرت حتی در سخت‌ترین شرایط به عبادت پروردگار خویش اهتمام ورزد و این توجه ایشان تا آن اندازه بود که به «عابده آل علی (ع)» ملقب بودند، افزود: حضرت زینب (س) که پرورش یافته حضرت حیدر کرار علی (ع) بود، صفت شجاعت و شهامت را از آن بزرگوار به ارث برده بود آنگونه که از هیچ قدرتی غیر از خداوند ترس و واهمه‌ای نداشت و در سخت‌ترین شرایط با شجاعت از دین خداوند دفاع کرد و قدرت‌های دروغین را به ذلت کشاند.

امام جمعه بهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی بر نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: دین اسلام نسبت به ارزش علم و آموزش سفارش اکید کرده تا جایی که در کتاب آسمانی قرآن در مورد علم و آموزش فرموده است که علم انسان را به سمت خدا دعوت می کند و هر کسی که به علم و آموزش اهمیت بدهد، انس با کتاب را فراموش نمی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایات رژیم آدمکش صهیونیست و با اشاره به اینکه امروز جبهه حق و اسلام در برابر جبهه کفر و باطل ایستاده است و غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده است، گفت: حمایت همه جانبه از غزه حکم عقل، شرع و وظیفه انسانی است.

بشکانی تصریح کرد: اگر طوفان الاقصی در عرصه نظامی اطلاعاتی و عملیاتی رژیم صهیونیستی را شکست داد و بی آبرو کرد، زنان و کودکان مظلوم اما مقاوم غزه در طول این یک ماه تمام جبهه استکبار آمریکا، فرانسه، انگلیس و همه حامیان و ساکنین این جنایت بزرگ را شکست دادند و در جهان بی آبرو کردند و چهره واقعی حقوق بشر غربی و آمریکایی نمایان شد.

امام جمعه بهاباد از عموم نمازگزاران و مردم همیشه در صحنه شهرستان بهاباد دعوت کرد تا در اجتماع بزرگ حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه که صبح شنبه، ۲۷ آبان ماه ساعت ۱۲ در میدان شهدای این شهر برگزار می شود، شرکت کنند.

کد خبر 5941406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha