۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱

صحرایی مطرح کرد؛

۷۰۰ کانون در جامعه به بررسی و ارزیابی موقعیت معلمان می پردازند

۷۰۰ کانون در جامعه به بررسی و ارزیابی موقعیت معلمان می پردازند

کرج- وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر دقت در انتخاب معلم گفت: ۷۰۰ کانون در جامعه به بررسی و ارزیابی موقعیت معلمان می پردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مراد صحرایی ظهر شنبه در همایش نو معلمان گام دومی البرز با اشاره به اینکه دولت آموزگاران ابتدایی را در رتبه بندی بالاتر و با شاخص‌های ارزشی بیشتری قرار خواهد داد، اظهار کرد: اگر بر ۶ ساحت اصلی سند تحول بنیادین متمرکز شویم بی شک جامعه‌ای متمدن و آینده‌ای روشن و پویا در آینده خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که در سند تحول بنیادین نیز بر آنها تاکید شده بی شک تأثیر بسزایی بر جامعه‌ی معلمان و دانش آموزان دارد.

وی با بیان اینکه ما امروز کانون‌های ارزیابی را در سراسر کشور بر پا کرده ایم، تصریح کرد: حدود ۷۰۰ کانون در جامعه به بررسی و ارزیابی موقعیت معلمان می‌پردازند.

صحرایی با تأکید بر ضرورت دقت در انتخاب معلم اضافه کرد: معلمان کسانی هستند که آینده سازان را تربیت می‌کنند و یک معلم خوب باید روانشناس خوب، آگاه به نیازهای روانی کودکان و نوجوانان و اهل مطالعه باشد که امروز بسیاری از مشکلات ما از همین موضوع نشأت می‌گیرند.

وی همچنین به فرسودگی شغلی در معلمان اشاره و با بیان اینکه معلم خوب به طور مستمر بر دانش خود می‌افزاید، افزود: آزمون سازی از وظایف معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون‌ها برای یادگیری طراحی و ساخته می‌شوند و بهترین فرصت برای یادگیری هستند، گفت: معلمی که آزمون ساز نباشد شخصی است که بذر آموزش کاشته اما آن را برداشت نکرده است.

صحرایی با اشاره به اینکه مسیر رشد معلمی در سه ساحت حرفه‌ای، عمومی و تخصصی تاکنون تأیید شده و در مسیر رشد و بالندگی بیشتر معلمان اجرا خواهد شد، ادامه داد: در سند تحول بنیادین به صراحت آمده که باید به معلمان ابتدایی اهمیت و بهای فراوان داده شود.

وزیر آموزش و پرورش از واگذاری اردوگاه اقامتی دانش آموزان استان تهران به البرز خبر داد و بیان کرد: باید بیش از این به معلمان بها داد و اگر روزی برسد که دانشگاه فرهنگیان ظرفیت نداشته باشد و فقط یک انتخاب داشته باشد بدون شک معلمان ابتدایی را استخدام خواهیم کرد چرا که معلمان ابتدایی پایه‌های تعلیم و تربیت کشور را بنا می‌کنند.

وی همچنین به موضوع رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم رتبه بندی را با تأمین ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تمام معلمان کشور اجرا کرد.

کد خبر 5942089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha