۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور:

بنیاد علمی ابن حسام راه اندازی شود

 بنیاد علمی ابن حسام راه اندازی شود

بیرجند-معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور گفت: پیشنهاد می شود که در خراسان جنوبی بنیاد علمی ابن حسام راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کلانتر مهرجردی صبح یکشنبه در جشنواره علمی، فرهنگی، هنری و ادبی و در هفته فرهنگی خوسف گفت: یکی از دغدغه‌های رهبری توجه و تاکید بر اقدامات فرهنگی دستگاه‌ها و برون داد جمعی نهادها برای اثر بخشی فعالیت‌های فرهنگی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه جشنواره ابن حسام خوسفی تقاطعی فرخنده و مبارک است، گفت: امروز عرصه و میدان حق و باطل، استکبار و ایمان است.

کلانتر افزود: یکی از سیاست‌های جهاد دانشگاهی معرفی مفاخر و مشاهیر است. ابن حسام حافظ عمیق، وفادار به آئین و ذخیره فرهنگی ایران زمین بوده و نیاز است همه دستگاه‌های متولی به دور از نگاه بخشی به این سرمایه عظیم جامعه شیعه و اسلامی بپردازند.

وی با اشاره به فاصله ۵۰۰ ساله این نسل با ابن حسام تاکید کرد: با جهان بینی از لایه‌های اشعار او می‌توان بهره مند شد و اندیشه اسلامی را با جریان نو رسته او بسط داد، برای راه اندازی بنیاد علمی ابن حسام باید همه دستگاه‌های فرهنگی، به این مهم بپردازند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: ابن حسام حلقه‌های مهمی در سامان دهی جمعی امروز و وضعیت فرهنگی ما است. بازآفرینی اسلامیت و ایرانیت دو طیف جدا از هم نیستند بلکه یک حقیقت کامل هستند.

وی افزود: کشور اگر رو به سوی پیشرفت دارد باید از کاربست هنر و رسانه به افق و سامانه جمعی کمک بگیرد، به یقین در این راه او و کسانی چون او (ابن حسام) می‌توانند حلقه‌های مهمی در سامان جمعی جامعه امروزی باشد.

کد خبر 5943958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha