۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸

عضو شورای شهر اردبیل:

کاربری تجاری برای مساجد شهر را ترویج ندهیم

کاربری تجاری برای مساجد شهر را ترویج ندهیم

اردبیل- عضو شورای شهر اردبیل گفت: مساجد از یک مکان مذهبی، فرهنگی به اماکن تجاری تبدیل می‌شود و رفته رفته این موضوع ترویج می‌یابد که اصلا خوشایند نیست.

حبیب فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص لایحه‌ی جابجایی اعتبارات برخی از پروژه‌های شهری اظهار کرد: اگر قرار است پروژه‌ای انجام نشود و اعتبار آن برای پروژه دیگر صرف شود چرا به مردم برای اجرای آن قول می‌دهیم پس باید مسئولان ما در این زمینه نهایت دقت و تمرکز را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران مناطق باید به منطقه خود و پروژه‌هایی که در آن در حال اجرا است و یا در برنامه قرار دارد اشرافیت کامل داشته باشند، افزود: چنانچه بودجه مصوب شده خارج از برنامه هزینه گردد در این صورت اعضای شورای شهر زیر سوال خواهند رفت.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه گاهاً یک و در نهایت دو مورد جابجایی و آن هم در نیمه دوم سال مشکلی ندارد، ادامه داد: تعدد در جابجایی اعتبارات مورد قبول نیست، اگر در اجرای پروژه‌های شهر با برنامه و بودجه پیش نرویم پس چرا زمان برای بررسی و تصویب آن می‌گذاریم؟

فتحی با مخالفت با لایحه اعمال مجوز برای نظریه دیوان عدالت برای بخشش جریمه ۳ میلیاردی مسجد ائمه بیان کرد: اینکه مساجد از یک مکان مذهبی، فرهنگی و اسلامی به اماکن تجاری تبدیل می‌شود و رفته رفته این موضوع ترویج پیدا می‌کند اصلاً خوشایند نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر مساجدها به دنبال فراهم سازی مکان‌های تجاری هستند باید حق و حقوق شهرداری نیز پرداخت شود، گفت: نباید اجازه دهیم فضای روحانی و مذهبی در حریم مثلاً ۵۰۰ متری مساجد مورد چالش قرار گرفته و مساجد محل کسب و کار و تجارت باشد.

کد خبر 5943980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha