۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵

کرملین: روسیه خطر فروپاشی اقتصادی را به خوبی دفع کرد

کرملین: روسیه خطر فروپاشی اقتصادی را به خوبی دفع کرد

سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که اعمال تحریم‌های بی‌سابقه غرب علیه روسیه در ابتدا، اقتصاد این کشور را تهدید می‌کرد اما مسکو در ادامه مانع فروپاشی اقتصادی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به تحریم‌های بی‌سابقه غرب علیه روسیه پس از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، گفت که روسیه از فروپاشی اقتصادی خود جلوگیری کرده است.

پسکوف دراین‌باره اظهار داشت: در ابتدا فشار تحریم‌های بی‌سابقه به اقتصاد روسیه ضربه زد و خطر فروپاشی اقتصادی وجود داشت. ما باید تمام منابع و قوای داخلی خود را برای جلوگیری از این فروپاشی بسیج می‌کردیم.

وی تاکید کرد: هیچ کشوری در دنیا هرگز با چنین ضربه‌ای مواجه نشده است و از لحاظ تئوری هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند مقابل چنین ضربه‌ای مقاومت کند. با این حال، روسیه نه تنها موفق به بازگرداندن ثبات اقتصادی شد بلکه در مسیر رشد اقتصادی نیز قدم برداشت.

به‌دنبال آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، انتظار می‌رفت که اقتصاد مسکو تحت تاثیر تحریم‌های همه‌جانبه غرب، وارد رکود شود اما آمارهای اقتصادی از ثبات اقتصادی این کشور حکایت دارد.

براساس گزارش اسپوتنیک در اردیبهشت ماه سال جاری، داده‌های بانک جهانی و اطلاعات آماری، نشان می‌دهد که روسیه در سال ۲۰۲۲ با تولید کالا و خدمات به ارزش ۲.۳ تریلیون دلار، علاوه بر بازگشت به جمع ۱۰ اقتصاد برتر جهان، برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ به رتبه هشتم این رده‌بندی نیز رسیده است.

کد خبر 5944002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha