۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰

اختصاصی مهر؛

پرستاری حرفه نیست بلکه عشق است

پرستاری حرفه نیست بلکه عشق است

پارس‌آباد- پرستار بیمارستان تامین اجتماعی ارس شهرستان پارس‌آباد گفت: پرستاری شغل نیست بلکه عشق و علاقه برای خدمت به مردم است.

مینا علوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از خودگذشتگی، ایثار و انسانیت، عشق و علاقه برای خدمت به مردم و وجدان کاری از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پرستار خوب است.

وی گفت: پرستاران از تأثیرگذارترین اعضای یک جامعه هستند که اغلب اوقات کارهایی فراتر از محدوده وظایفشان انجام می‌دهند و بعد از پزشک کسی که نقش مؤثری در بهبود وضعیت بیمار دارد، یک پرستار خوب و مناسب است.

علوی با اشاره به اینکه پرستاری عشق است شغل نیست، افزود: پرستاری وظیفه سنگین و ارزشمندی است و پرستار متعهد باید با صبر و حوصله، هرنوع ناملایمات را تحمل کند.

پرستار بیمارستان تأمین اجتماعی ارس پارس‌آباد در خصوص کسانی که می‌خواهند رشته پرستاری را انتخاب کنند، تاکید کرد: توصیه من به کسانی که می‌خواهند پرستاری را به‌عنوان حرفه خود انتخاب کنند، این است که پرستاری عشق است و اگر صبر دارند وارد این حرفه شوند.

علوی الگوی شغل خود را حضرت زینب (س) معرفی کرد و افزود: همانطور که حضرت زینب (س) اسوه ایثار و گذشت بودند، تقارن روز پرستار با بزرگ بانوی اسلام بهترین انتخاب برای پاسداشت پرستاران است. بانویی که ضمن عمل به تبلیغ نهضت حسینی از پرستاری بیماران کربلا دریغ نکرد و ما به عنوان رهروان آن حضرت به شغل خود افتخار می‌کنیم برای تسکین درد همنوعان خود نقش ایفا کنیم.

این پرستار با سابقه ۱۶ ساله در خصوص خاطره خوب از دوران کاری خود، عنوان کرد: نصف شب بر سر بالین مریض حاضر شدم دیدم همراه مریض رنگ صورتش پریده و با سرفه‌های متوالی در آستانه خفگی است که شکر خدا تونستم از خفگی نجاتش دهم و همچنین زمانیکه بیماری بعد از عملیات احیا، به زندگی برمی گردد جز بهترین خاطرات کاری هر پرستاری است.

علوی با چشمان بغض آلود در خصوص بدترین خاطرات پرستاری تصریح کرد: چند وقت پیش کودکی در حدود ۵ ساله بستری بود و پرستارش بودم و بعد بررسی آزمایش و نتیجه درمانش معلوم شد مبتلا به کانسر خون است. دیدن چنین صحنه‌های بدترین خاطراتم در رشته پرستاری است‌.

وی در خصوص اینکه سعی کرده‌ام تا بیماران را جزئی از اعضای خانواده خود تلقی کرده و از هیچ تلاشی در بهبودی بیمار فروگذار نباشم، تاکید کرد: به اتفاق خانواده ام مسافرت رفتنی خدای نکرده هر تجمعی در خصوص تصادف رانندگی ببینم حتماً سر مریض حاضر میشم تا شاید کمکی از دستم بیاید و دریغ نکنم.

علوی با اشاره به اینکه کار کردن با پرسنل با تجربه بیمارستان ارس برایم لذت بخش و به یاد ماندنی است، اضافه کرد: روز پرستار را خدمت همه همکارانم تبریک می گویم و از همه مسئولین بیمارستان خاطر اینکه باوجدان کاری شبانه روزی در تلاش هستند نهایت قدردانی را دارم و خصوصاً از خانواده ام که بهترین حامی و پشتیبانم در رشته پرستاری هستند تشکر می‌کنم.

کد خبر 5944084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha