۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۷

فرماندار سنندج:

فضای مجازی فرصتی برای ترویج کتابخوانی است

فضای مجازی فرصتی برای ترویج کتابخوانی است

سنندج_ فرماندار سنندج گفت: فضای مجازی فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و باید در این راستا از فضای مجازی بهره برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری ظهر یکشنبه در ویژه برنامه «بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار» به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سنندج اظهار داشت: دین اسلام کتاب را بزرگترین و ارزشمندترین معجزه خود عنوان کرده است و قرآن که بزرگترین معجزه الهی پیامبر اکرم (ص) است دینی پرچمدار مطالعه و کتابخوانی به شمار می‌رود.

وی افزود: برعکس توجه ویژه‌ای که دین مبین اسلام به مطالعه و کتابخوانی دارد، امروزه این فرهنگ بین مردم ضعیف شده و متأسفانه فضای مجازی موجب این کاهش علاقه شده است.

فرماندار سنندج اذعان کرد: با توجه به اینکه امروزه استفاده از فضای مجازی بیشتر از قبل ترویج یافته است از همین ابزار برای تشویق و معرفی کتاب‌های ارزشمند به مردم باید بهره ببریم.

عسکری گفت: می‌طلبد رسانه‌ها و آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مدیریت استفاده از فضای مجازی به صورت جدی گام بردارند تا این مهم دوباره جان تازه‌ای در جامعه ما به خود بگیرد.

فعالیت ۱۴ باب کتابخانه روستایی در کردستان

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان هم در این مراسم عنوان کرد: در حال حاضر ۵۴ باب کتابخانه تحت پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان وجود دارد که ۱۴ باب آن روستایی است.

معصومه حسنی خونسار با اشاره به وجود ۲۸ باب کتابخانه مشارکتی با سایر ادارات در استان کردستان، اذعان کرد: در حال حاضر ۴۷ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند و ۸۹۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های کل استان موجود است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای ارتقای وضعیت کتابخانه‌ها ضروری است که در همین راستا امسال ۷ میلیارد تومان به کتابخانه‌های استان اختصاص یافته ودر زمینه تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها از آن بهره می‌گیریم.

گفتنی است ،۲۳ تا ۳۰ آبان به نام هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

کد خبر 5944116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha