۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۸:۰۷

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

۳۵ پروژه بهداشتی مشترک با خیران در مازندران اجرا می شود

۳۵ پروژه بهداشتی مشترک با خیران در مازندران اجرا می شود

ساری- رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: امسال ۳۵ پروژه مشترک بهداشتی و درمانی با همکاری خیران در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد غلامی یکشنبه شب در نشست مجمع خیرین سلامت استان که در ساری برگزار شد، با عنوان اینکه در سال‌های گذشته خیرین کمک‌های قابل توجهی برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان انجام دادند، خاطرنشان کرد: با کمک خیرین سال گذشته ۲۰ پروژه مشترک با اعتبار ۲۵۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و امسال نیز ۳۵ پروژه مشترک با خیرین داریم که شامل خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت و تجهیز بیمارستان‌ها است.

وی گفت: ارتقای خدمات روان شناختی به بیماران مرکز آموزشی درمانی شهید زارع از جمله برنامه‌های مهم مشترک دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مجمع خیرین سلامت استان است که در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: خیرین کمک‌های مؤثری در حوزه سلامت دارند چنانکه در دوره شیوع کرونا با کمک این عزیزان توانستیم از شکست تاب آوری سیستم سلامت جلوگیری نمائیم.

وی همچنین از بهره برداری از اولین دستگاه اسپکت سیتی در استان مازندران و اولین دستگاه سیتی آنژیوگرافی در بخش دولتی استان مازندران در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) ساری خبر داد و گفت: این بیمارستان اولین مرکز دارنده دستگاه اسپکت سیتی در استان مازندران است که با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال خریداری شد.

وی همچنین هزینه خرید دستگاه سی تی آنژیوگرافی را ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح کرد این دستگاه نیز به عنوان اولین دستگاهی است که در بخش دولتی استان مازندران راه اندازی شد.

غلامی هزینه آماده سازی فضای فیزیکی بخش اسپکت سیتی را ۵۰ میلیارد ریال و هزینه آماده سازی بخش سی تی آنژیوگرافی را ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تقریباً ۱۰ میلیارد ریال از این مبلغ با مشارکت خیر ارجمند حاج محمد جواد عاشقان انجام شد.

کد خبر 5944648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha