۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران:

۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب پشت سد آیت الله صالحی کنترل شد

۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب پشت سد آیت الله صالحی کنترل شد

ساری- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران از کنترل ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب بابلرود پشت مخزن سد آیت الله صالحی خبر دااد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی پیش ازظهر دوشنبه در شورای حفاظت منابع آب استان گفت: با کنترل ۶۰ میلیون متر مکعب سیلاب بابلرود پشت مخزن سد آیت‌الله صالحی مازندرانی، شهرستان بابل از بحران سیل در بارندگی اخیر ایمن ماند و این نشان می‌دهد در هر مسیل یا رودخانه‌ای که عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری و سازه مهندسی اجرا شده باشد بحران ناشی از سیلاب و بارش‌ها کنترل و به فرصت آب تنظیمی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۶۲ میلیون متر مکعب آورد رودخانه‌های مازندران در آبان امسال بود، اظهار کرد: آورد رودخانه‌های مازندران در آبان امسال در قیاس با آبان پارسال با ۴۴ درصد مثبت بود اما در قیاس با بازه زمانی دراز مدت ۱۱ درصد عقب ماندگی دارد.

وی از آورد ۳۳۶ میلیون مترمکعبی آب رودخانه‌های مازندران از ابتدای سال آبی امسال خبر داد و افزود: این میزان آورد در قیاس با پارسال با ۵۶ درصد افزایش همراه بود اما ۱۰ درصد در قیاس با دراز مدت کاهش دارد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران بیشترین پیک سیلاب رودخانه بابل رود را در سیلاب اخیر ۱۹۰ میلیون متر مکعب اعلام و تصریح کرد: سد آیت‌الله صالحی مازندرانی تنظیم کننده این رودخانه است که ۶۰ میلیون متر مکعب را کنترل کرد و شهر بابل از بحران سیلاب رهایی یافت.

توکلی با اشاره به اینکه سد آیت الله صالحی مازندرانی ۵ میلیون متر مکعب افزایش ذخیره آب نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد، یادآورشد: این سد ۸۶ میلیون متر مکعب در کل پارسال آب داشت که اکنون ۷۷ میلیون متر مکعب ذخیره دارد.

کد خبر 5944946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha