۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۵۸

عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه مفید:

آیت الله موسوی اردبیلی در مسیر تقریب حوزه و دانشگاه قدم برمی داشت

آیت الله موسوی اردبیلی در مسیر تقریب حوزه و دانشگاه قدم برمی داشت

قم- عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه مفید گفت: آیت الله موسوی اردبیلی همواره تلاش داشت تا تقریب واقعی بین حوزه و دانشگاه به صورت عملی محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سعید رهایی بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: آیت الله موسوی اردبیلی همواره تلاش داشت تا تقریب واقعی بین حوزه و دانشگاه به صورت عملی محقق شود.

عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه مفید با بیان اینکه آیت الله موسوی اردبیلی به تربیت دینی اهتمام ویژه ای داشت گفت: این عالم ربانی با ایجاد مراکز علمی و آموزشی از مهدکودک تا دانشگاه تلاش می‌کرد تا موضوع تربیت دینی نهادینه شود.

وی افزود: چهره‌های برجسته ای همانند شهید مطهری، شهید مفتح، شهید بهشتی، امام موسی صدر و شهید باهنر در این مسیر ایشان را همراهی می‌کردند.

حجت الاسلام رهایی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت آیت الله موسوی اردبیلی هر ساله به همت دانشگاه مفید قم برگزار می‌شود گفت: مراسم گرامیداشت ارتحال این مرجع تقلید با محوریت موضوع «آیت الله موسوی اردبیلی و تربیت دینی» پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۸ و نیم صبح در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی حوزویان بسیاری در علوم انسانی و علوم اسلامی تربیت کردند تا بتوانند پاسخگوی مسائل علمی روز و چالش‌های امروز باشند و از سویی دیگر پل بین حوزه و دانشگاه باشند و ایشان در زمینه تربیت دینی افراد در سطوح مختلف علمی همانندی نداشتند.

عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه مفید گفت: هدف آیت الله موسوی اردبیلی آن بود که نشان دهد دانشگاهیان و حوزویان می‌توانند در عصر حاضر نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه این عالم ربانی از شرایط حاضر درک درستی داشتند افزود: شخصیت ایشان به گونه‌ای بود که مورد پذیرش جریان‌های مختلف سیاسی کشور و معلم اخلاق در جامعه بودند.

حجت الاسلام رهایی گفت: علاوه بر مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی اردبیلی که هر ساله برگزار می‌شود مراسم‌های دیگری در محوریت موضوعات مختلف از جمله اقتصاد، حقوق، فقه و تربیت دینی نیز با هدف شناخت بیشتر این مرجع تقلید برگزار می‌شود.

وی گفت: تألیف ۲۶ عنوان کتاب و بیش از ۱۰ مقاله علمی از جمله آثار علمی ایشان است که محوریت مراسم بزرگداشت این عالم نیز آثار وی است.

عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه مفید ابراز داشت: دانشجویان در رسته‌های تحصیلی مختلف آثار علمی آیت الله موسوی اردبیلی را مورد بررسی قرار داده که تاکنون ۶ هزار مقاله مورد تأیید قرار گرفته است که خلاصه برخی از مقالات در این مراسم ارائه می‌شود.

کد خبر 5945378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha