۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۵

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت:

قابلیت مشابه‌سازی پیچیده ترین محصولات صنعتی در کشور وجود دارد

قابلیت مشابه‌سازی پیچیده ترین محصولات صنعتی در کشور وجود دارد

اراک-  معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: ایران جزو ۱۰ کشور دنیا است که قابلیت مشابه‌سازی پیچیده ترین محصولات صنعتی و عرضه به بازار را دارد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی برادران شامگاه سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از تولید در سایر حوزه‌ها از راهبردهای اصلی وزارت صمت است و در خصوص وارادت بی رویه و اولویت بخشی به مواد اولیه محصولات مقرر شد با تعامل و هم افزایی بانک مرکزی و مجموعه گمرک تمام کالاهایی که در حوزه تأمین مواد اولیه مورد نیاز با محدودیت مواجه هستند تا هفته آتی روند ترخیص آنها تسهیل شود.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به شعار سال، رشد و روند تولید در ماه‌های آتی نیز با جدیت دنبال شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت مصوبات ستاد تسهیل را لازم الاجرا عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه مصوبات در راستای گره گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی است چنانچه مدیری مصوبات را اجرایی نکند با حمایت دستگاه قضائی در مقام ترک فعل قرار می‌گیرد و باید پاسخگو باشد.

برادران گفت: یکی از موضوعات مهم ستاد تسهیل استان‌ها به ویژه استان مرکزی مطرح است بحث هزینه‌ای است که سازمان تأمین اجتماعی از واردات واحدهای تولیدی مطالبه داشته است.

وی افزود: این مهم در شورای عالی کار با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد چرا که مطالبه این وجه از لحاظ ما بلا وجه بود و به نوعی ماشینی که در خارج کشور ساخته می‌شود و نباید هزینه‌ای برای نیروی انسانی به تأمین اجتماعی پرداخت کند که مورد توجه قرار گرفت.

برادران تاکید کرد: این مهم در روزهای آتی نتایج آن اعلام می‌شود که به نفع تولید داخلی و سرمایه گذاری ماشین آلات جدید کشور به تصویب می‌رسد تا هزینه‌های تأمین اجتماعی به حداقل برسد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت جامعه صنعتی استان مرکزی را پیشران توسعه در پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه یکی از نمایشگاه‌های صنعتی بزرگ کشور است چراکه واحدهای بزرگ صنعتی در این نمایشگاه حضور دارند و آخرین دستاوردها و محصولات خود را ارائه می‌کنند.

برادران افزود: امروز می‌توان ادعا داشت که پیچیده‌ترین محصولات صنعتی را می‌توانیم مشابه سازی کنیم و به خط تولید برسانیم که در بسیاری از حوزه‌های صنعتی جزو ۱۰ کشور دنیا هستیم.

وی افزود: موضوع عمق تولید همزمان با رشد تولید باید مدنظر ویژه قرار گیرد تا بتوانیم کیفی سازی تولید را از حیث کاهش وابستگی به مواد اولیه خارجی به حداقل برسانیم و بتوان طرح‌های بزرگی را دنبال کنیم.

کد خبر 5946650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha