۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی:

۲ پروژه از طرح سه گانه آبرسانی به بجستان وارد مدار شد 

۲ پروژه از طرح سه گانه آبرسانی به بجستان وارد مدار شد 

مشهد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به طرح سه گانه تامین آب کمی و کیفی شهر بجستان گفت: دو پروژه از این طرح آبرسانی در مدار بهره برداری قرار گرفته است. 

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح سه گانه تأمین آب کمی و کیفی شهر بجستان اظهار کرد: دو پروژه از این طرح آبرسانی در مدار بهره برداری قرار گرفته است که این طرح شامل ساخت مخزن ذخیره، کیفی سازی و تعدیل فشار در خط انتقال آب شهر بجستان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت ذخیره آب این شهر بیان کرد: با ساخت یک باب مخزن جدید با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال، توان ذخیره سازی آب در بجستان به دو برابر افزایش یافت و به شش هزار مترمکعب رسید.

وی بیان کرد: با توجه به انتقال آب شرب مشترکان بجستان از این دشت، با فاصله ۳۵ کیلومتری و اختلاف سطح ۵۰۰ متر و فشار ۲۳ بار که سبب بروز اتفاقات متعدد در طول مسیر شده است، احداث ایستگاه شماره سه پمپاژ در دستور کار آبفا قرار گرفت که با بهره برداری از آن، فشار خط به نصف کاهش یافت و روند بروز افزایشی اتفاقات متوقف شد.

امامی پروژه سوم را کیفی سازی آب مشترکان اعلام کرد و در همین رابطه از ساخت سوله، مخزن و ابنیه این پروژه خبر داد و گفت: ۳۱۰ میلیارد ریال دیگر برای بهبود کیفی آب بجستان در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال در اجرای پروژه‌های تأمین آب کمی و کیفی شهر ۱۲۰ هزار نفری بجستان هزینه می‌شود.

کد خبر 5946980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha