۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان:

شکارچی متخلف کردستانی به تهیه کتاب آموزشی محکوم شد

شکارچی متخلف کردستانی به تهیه کتاب آموزشی محکوم شد

سنندج_ مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: تهیه کتاب آموزشی حکم قاضی کردستانی برای یک شکارچی متخلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی ظهر چهارشنبه به خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اعلام کرد: پرداخت هزینه آموزشی به مبلغ ۲۱۰ میلیون ریال و تهیه کتاب آموزشی توسط شکارچی متخلف رأی سبز یک قاضی استان بود.

وی با بیان اینکه این حکم در راستای حفاظت از محیط زیست شهرستان سروآباد بوده است، افزود: یک متخلف سابقه‌دار، مهرماه سال جاری اقدام به شکار یک رأس کل وحشی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان کرده بود که در نهایت با تلاش محیط بانان شناسایی و دستگیر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان عنوان کرد: پس از رسیدگی پرونده، قاضی طبیعت دوست شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شهرستان سروآباد در راستای سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از محیط زیست و آشتی متخلفان با طبیعت به جای تقابل با آن، ضمن تعیین اشد مجازات کیفری برای متهم اقدام به صدور این رأی متناسب با محیط زیست کرد.

حمیدی خاطرنشان کرد: قاضی پرونده فرد متخلف را به تهیه کتب و اقلام آموزشی و پرداخت هزینه برگزاری کلاس‌های آموزش زیست محیطی برای دانش‌آموزان سروآباد که میزان مبلغ هزینه شده برای این امر ۲۱۰ میلیون ریال است، جریمه کرد.

وی اذعان کرد: علاوه بر حکم صادره این شکارچی سابقه‌دار به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی بابت ضرر و زیان محیط زیستی هم محکوم شد.

حمیدی خاطرنشان کرد: صدور حکم‌های رأی سبزی و رای‌های خارج از محکومیت قضائی و حبس بسیار ارزشمند است و امیدواریم تصمیمات قضائی سمت و سوی متناسب با نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کاهش جرایم محیط زیستی باشد.

کد خبر 5947200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha