۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان:

تقویت اتحاد میان شیعه و سنی باعث تقویت جهان اسلام خواهد شد

تقویت اتحاد میان شیعه و سنی باعث تقویت جهان اسلام خواهد شد

بندرعباس - مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان گفت: تقویت اتحاد میان شیعه و سنی باعث تقویت جهان اسلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد باوقار صبح پنجشنبه در همایش تخصصی ارمغان شافعی که بررسی نقش شخصیت و اندیشه امام شافعی در اعتدال و تقریب جامعه اسلامی می‌پردازد که با حضور مشاور رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و جمعی از علمای اهل سنت و شیعه استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در شهرستان قشم برگزار شد، با ذکر این نکته که جامعه اسلامی را باید یک میکره واحد دانست و اظهار کرد: جامعه اسلامی اگر در مسیری که پیامبر ترسیم کرده است حرکت کننند به سعادت خواهند رسید و اگر افتراق در آن ایجاد شود در رسیدن به اهداف دچار چالش خواهد شد.

وی، با ذکر این نکته که افراط و تفریط در اسلام قابل قبول نیست، عنوان کرد: بخشی از موضوعات مربوط به اتحاد اسلامی مربوط به احکام اسلامی و بخشی مربوط به اخلاق اسلامی است که باید به آن توجه کرد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت بیان کرد: امروزه تقویت اتحاد میان شیعه و سنی باعث تقویت جهان اسلام خواهد شد و باعث می‌شود جهان اسلام به جایگاه واقعی خود برسد.

حجت‌الاسلام باوقار مطرح کرد: نقش و بنیانی که توسط امام شافعی ارائه و ایفا شد بسیار مهم بود و اعتدالی که ایشان در جامعه اسلامی ایجاد کردند بی‌نظیر و مثال‌زدنی بود.

وی خاطرنشان کرد: امام شافعی یکی از افرادی بودند که در ایجاد اعتدال در دوران افراط و تفریط نقش بسیار مهمی داشت.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت گفت: هنایش تخصصی بررسی نقش شخصیت و اندیشه امام شافعی در اعتدال و تقریب جامعه اسلامی در ۲ نوبت برگزار می‌شود یکی امروز صبح و عصر نیز دو کارگروه تخصصی تشکیل می‌شود و برخی از مسائل و ریز موضوعات با حضور اساتید مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام باوقار، فلسطین را موضوع اول جهان اسلام دانست و گفت: تا کنون چندین هزار زن و بچه در فلسطین به شهادت رسیده‌اند آیا اگر جهان اسلام نقش خود را به خوبی ایفا می‌کرد امروز شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی در فلسطین نبودیم.

وی، مطرح کرد: هرچه گفتگو و مباحثه میان شیعه و سنی بیشتر شود تقریب جهان اسلام نیز افزایش پیدا می‌کند و جهان اسلام را در مسیر صحیح خودش برای تمدن‌سازی قرار خواهد داد.

کد خبر 5947779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha