۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸

فرماندار آزادشهر:

قلع و قمع ۴۳فقره ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی آزادشهر

قلع و قمع ۴۳فقره  ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی آزادشهر

آزادشهر- فرماندار آزادشهر از ۴۳ فقره قلع وقمع ساخت سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی طی ۸ماهه اول سال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد کریمی، صبح پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: اجرای اقدامات پیشگیرانه در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز همواره اثرگذاری و نتیجه بهتری نسبت به برخوردهای قانونی و اجرای احکام تخریب و قلع بنا داشته است.

وی افزود: ۴۸ فقره تغییر کاربری اراضی کشاورزی به متراژ ۵۴۸۶۰ متر مربع در مراحل اولیه متوقف و برخورد شده است.

کریمی با اشاره به تقسیم‌بندی ساخت و سازها به بافت مسکونی؛ شهری و روستایی و باغات و اراضی کشاورزی گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر ترویج بی‌قانونی، افزایش خطرات سازه‌های غیراصولی و تضییع حقوق شهروندی را به دنبال خواهد داشت.

در موضوع شرح وظایف و اختیارات قانونی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، خوشبختانه قانونگذاران مصوبات خوب و اثرگذاری را در اختیار شهرداران و دهیاران قرار داده‌اند که آنها می‌توانند در موضوع مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ضمن بهره مندی از این مواد قانونی به وظایف ذاتی خود عمل کنند.

کریمی اظهار کرد: گشت‌های مشترک امور اراضی، منابع طبیعی، دادگستری و ادارات مرتبط به صورت مداوم در حال اجرا بوده و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهند کرد.

کد خبر 5947841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha