۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

۳۰ طرح درمانی در دهه مبارک فجر در استان مرکزی بهره برداری می شود

۳۰ طرح درمانی در دهه مبارک فجر در استان مرکزی بهره برداری می شود

اراک- رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۶۵‌طرح بهداشتی درمانی در دولت سیزدهم تعریف شده که تاکنون ۴۵ طرح در استان افتتاح و بیش از ۳۰ طرح دیگر در دهه مبارک فجر بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا امانی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با مسئولان تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: تکمیل زیرساخت‌های باقی مانده از طرح‌های عمرانی سال‌های گذشته در اولویت اقدامات قرار داشت که در ابن راستا کارنامه قابل قبولی داشتیم و در یک سال اخیر معادل پنج سال گذشته تجهیزات وارد استان شد همچنین شمار زیادی از طرح‌های عمرانی به سرانجام رسید.

وی تاکید کرد: امید است ساختمان دیالیز، زنان و زایمان و فاز سوم بیمارستان خوانساری نیز در اسرع وقت تکمیل و در مدار خدمت رسانی به بیماران قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به مشکلات زیرساختی حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی، گفت: استان مرکزی از طرفی استان مفاخر، سومین استان پیر کشور و یکی از شهرهای آلوده کشور است و چندین بار در سال ریزگردها، مشکلاتی را برای این استان ایجاد می‌کند.


امانی افزود: استان مرکزی دارای چندین شرکت داروسازی است اما یک شرکت پخش دارو در استان وجود ندارد و دارو را تولید و به شهرهای دیگر ارسال می‌کند و سپس باید با التماس از دیگر استان‌ها دارو تهیه کند که انتظار است تعامل و هم افزایی لازم در این راستا صورت گیرد.


وی بیان کرد: استان مرکزی علی رغم نزدیکی به پایتخت از مظلوم ترین استان‌ها به لحاظ نامناسب بودن زیرساخت‌ها است که نیاز است تدابیر ویژه ای در راستای رفع مشکلات این حوزه اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: اراک یک شهر مسئله محور است و تاکنون طرح مناسبی در زمینه آلودگی آب و هوا وجود نداشته است همچنین پس از شیوع کرونا این دانشگاه با مشکلات زیادی مواجه بود که با ارائه راهکارهای مناسب از این شرایط دشوار عبور کرد.

امانی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۱۶۵ طرح در حوزه درمانی تعریف شد، افزود: تاکنون ۴۵ طرح در استان افتتاح و بیش از ۳۰ طرح دیگر در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی تکمیل بیمارستان ولیعصر (عج) اراک را از اولویت‌های دانشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت امید است بیمارستان زنان و زایمان اراک که ۷۰ سال قدمت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

کد خبر 5947931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha