۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹

رییس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین:

۱۴۰۰ گروه جهادی برای محرومیت زدایی در قزوین فعالیت می‌کنند

۱۴۰۰ گروه جهادی برای محرومیت زدایی در قزوین فعالیت می‌کنند

قزوین- رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین از فعالیت ۱۴۰۰ گروه جهادی در استان قزوین با محوریت رفع محرومیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهر صادق‌پور در اولین رویداد جام رسانه امید که ظهر پنجشنبه دوم آذر در سالن حمپا ساختمان رویش دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های اجرایی بسیج سازندگی معطوف به پروژه‌های عمرانی است و از سوی دیگر در دولت سیزدهم بسیج و سپاه به طور ویژه در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا تنش‌های آبی و مسائل مرتبط با این حوزه را مرتفع کنند.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز به طور ویژه به موضوع آب پرداخت ابراز کرد: باتوجه به اینکه خلأ محرومیت زدایی پس از انقلاب احساس می‌شد، سازمان بسیج سازندگی برای جبران این خلأ تأسیس شد.

این مسئول تصریح کرد: اکنون هزار و ۴۰۰ گروه جهادی سازماندهی شدند که ذیل این گروه‌ها ۲۲ گروه تخصصی، ۶۶۸ گروه جهادی در محلات و۲۰۳ گروه خواهران به طور ویژه در استان شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق حاشیه نشین در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد عنوان کرد: گروه‌های جهادی فعال شهرستان‌ها پایه و اساس بسیج سازندگی است و بسیج سازندگی در این ایام تلاش کرده با همراهی شهرداری در راستای اسکان و کمک به افراد کارتن خواب نیز گام‌های مؤثری بردارد.

صادق‌پور مطرح کرد: کمک مومنانه شاخص کار بسیج سازندگی است که بزرگترین نمود آن در ایام کرونا و پس از تأکیدات رهبر انقلاب شکل گرفت و پس از آن نیز ادامه دار است چنانچه در سال جاری ۱۰ هزار بسته معیشتی در استان توزیع شد.

وی تصریح کرد: ۴۸ هزار نفر طی هفت ماه گذشته به صورت رایگان ویزیت و داروی رایگان دریافت کردند؛ از سوی دیگر ۳۲۱ مورد اهدا خون، آزادسازی ۱۰۹ زندانی، ۱۷۹ مورد جهزیه و مواردی از قبیل مشاور حقوقی، اشتغالزایی و قربانی گوسفند نیز در سال جاری کلید خورد.

این مسئول تشریح کرد: با آغاز به کار قرارگاه امام حسن مجتبی در استان ساخت ۵ مجتمع آبی راه‌اندازی شد که تاکنون ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تکمیل آن جمعیتی بالغ بر ۳۷ هزار نفر از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند که در ادامه این طرح بیش از ۴ هزار متر مکعب مخزن و ۹۰ کیلومتر شبکه انتقال اجرا شده است.

وی در پایان بااشاره به رفع مشکلات آب و فاضلاب مناطق چوقور، تاکستان و قاقازان بیان کرد: در هفت ماه گذشته ۱۵ واحد مسکونی بهسازی و مرمت شده و ۲۰۰ منزل مسکونی تحویل داده شده است و در ادامه نیز ۴۰ واحد در حسن آباد کلج با متراژ ۶۰ متر در دست اجراست.

کد خبر 5948106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha