۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۲

رییس شورای شهر یزد:

یزد و قم و مشهد به زودی مثلث گردشگری مذهبی تشکیل می‌دهند

یزد و قم و مشهد به زودی مثلث گردشگری مذهبی تشکیل می‌دهند

یزد- رییس شورای شهر یزد با معرفی بندر انزلی به عنوان جدیدترین خواهرخوانده یزد گفت: یزد به زودی با قم و مشهد نیز مثلث گردشگری تشکیل خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله سیفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به خواهرخواندگی یزد و بندر انزلی اظهار کرد: این خواهر خواندگی به منظور استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد و فرصت های صادراتی همچنین گسترش تبادلات اقتصادی منعقد شده است.

وی ادامه داد: یزد به عنوان شهر میراث جهانی و توریستی همچنین به عنوان یک شهر مذهبی و یکی از کم باران ترین شهرهای کشور و بندر انزلی به عنوان دارالمومنین و شهر توریستی و پر باران ترین شهر کشور مطرح هستند و تفاهم نامه می تواند تعامل بسیار خوبی برای همکاری ها و استفاده از ظرفیت های یکدیگر را فراهم کند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: به منظور استفاده از ظرفیت های بی بدیل شهر میراث جهانی یزد، مثلث گردشگری بین شهرهای یزد، اصفهان و شیراز برقرار شده و تفاهم نامه خواهر خواندگی بین یزد و بندرانزلی نیز می تواند به عنوان تکمیل کننده این زنجیره دنبال شود.

سیفی ادامه داد: بندر انزلی به عنوان یک منطقه آزاد فرصتی برای سرمایه گذاران یزد است همچنین پتانسیل های زیاد گردشگردی و صنعتی یزد نیز ظرفیت ویژه ای برای مراودات دو شهر است و در حوزه های بهداشت و درمان نیز با توجه به اینکه یزد قطب درمانی کشور است، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: برای استفاده کامل از ظرفیت های دو طرف و همچنین اجرایی شدن بندهای این تفاهم نامه به صورت مرحله به مرحله و با توافقاتی که انجام می شود در راستای اجرایی شدن آنها اقدام خواهد شد همچنین امیدواریم با مساعدت مسوولان و بویژه استاندار یزد در راستای برقراری مسیر پروازی یزد بندر انزلی اقدامات لازم صورت گیرد و صحبت های اولیه نیز در این زمینه صورت گرفته تا تقویت مراودات و سهولت در رفت و آمد بین دو شهر را داشته باشیم.

سیفی ادامه داد: در زمینه کشورهای خارجی نیز شهر جهانی یزد تاکنون با شهرهای یاسبرین مجارستان، پوتی گرجستان، خیوه ازبکستان، گیومری ارمنستان، لینتس اتریش، پینگ یائو چین، خجند تاجیکستان و براگا پرتغال قرارداد خواهرخواندگی مبادله کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: همچنین به عنوان خبر خوب به مردم دارالعباده یزد اینکه تفاهم نامه بین شهرهای یزد و قم و مشهد نیز در راستای تشکیل مثلث مذهبی در دست پیگیری است و اقدام خواهد شد.

کد خبر 5948190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha