۲ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۵۶

عضو مجلس خبرگان رهبری:

مقاومت امروز غزه برگرفته از تشیع و مکتب امام حسین(ع) است

مقاومت امروز غزه برگرفته از تشیع و مکتب امام حسین(ع) است

ساوه- عضو مجلس  خبرگان رهبری گفت:مقاومت امروز غزه برگرفته از تشیع و مکتب امام حسین(ع) است و همه خوبی ها در سایه تشیع معنا پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی عصر پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه با اشاره به اهمیت فرهنگ اسلامی گفت: فرهنگ هویت ملت است اما تاکنون در کشور ما به لحاظ نظری و علمی آنگونه که باید مورد توجه ویژه قرار نگرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: استعدادها، جهت گیری، ثمر بخشی تلاش‌ها و میزان موفقیت و عزم یک کشور را فرهنگ مشخص می‌کند که باید اذعان داشت قالب هویت فرهنگی ما، علوی و فاطمی است.


آیت الله اراکی افزود: هویت ایران اسلامی، هویتی قدرتمند است چرا که ۱۴۰۰ سال در برابر فشار و ظلم ایستادگی کرده و روز به روز اثر گذارتر بوده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی علیه جامعه اسلامی تازگی نداشته و ۱۴۰۰ سال است که ما در محاصره هستیم، گفت: تشیع یک گوهر ناب است و مقاومت امروز غزه برگرفته از تشیع و مکتب امام حسین (ع) است و همه خوبی‌ها در سایه تشیع معنا پیدا می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز دشمن سعی می‌کند به طرق مختلف هویت ایران اسلامی را خدشه دار کند و این در حالیست که هویت و شناسنامه هر ملتی، فرهنگ آن جامعه است.

آیت الله اراکی گفت: فرهنگ اسلامی باید در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اخلاقی، پوشش و حتی غذا خوردن گنجانده شود.

وی افزود: با توجه به هجمه دشمنان ضروری است فرهنگ تشیع برای نسل امروز تبیین شود و کسانی که خواهان ارتباط با فرهنگ غرب و آمریکا هستند سرنوشت کشورهایی که تسلیم آمریکا بودند را مورد مطالعه قرار دهند.

کد خبر 5948240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha