۲ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۲۳

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی:

استان‌های کشور برای توسعه مناطق ساحلی کمک کنند

استان‌های کشور برای توسعه مناطق ساحلی کمک کنند

بندرعباس - مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: تمامی استان‌ها باید معین استان‌هایی باشند که در ساحل قرار دارند و آن‌ها را پشتیبانی و تغذیه و سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمودی اظهار کرد: واقعیت این است که در کشور ما این دریا به عمق استراتژیک و راهبردی کشور و مرکز کشور تسری نیافته است، اما عمده فعالیت‌ها در جهان کنار ساحل رخ می‌دهد و آمارهایی وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد جمعیت در کشورهای ساحلی در کنار ساحل زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: فرصت بسیار کم است و زمان‌هایی که در سیاست‌های کلی اقتصاد دریا محور ابلاغ شده زمان‌های سه‌ماهه و یک ساله است و استان‌های ساحلی باید بسیار سریع‌تر در این موضوع که خط مقدم این فعالیت‌ها هستند جایگاه خود را پیدا کنند و منظومه‌ای شکل بگیرند که همه در جای خود به اندازه گرانی و وزن خود تأثیر گذاری داشته باشند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی اضافه کرد: گاهی تزاحم‌هایی دیده می‌شود و سازمان ها و نهادهای مختلف سر موضوع‌های بسیار جزیی اختلاف دارند و اختلاف ایجاد می‌کنند از جمله موضوع هایی که بین جایگاه و رفرنس شورای عالی صنایع دریایی کشور در گوشه و کنار پیرامون آن صحبت می‌شود.

محمودی اشاره کرد: جای خالی یک رهنمود از طرف بالاترین مقام کشور محسوس بود که گردش کار شد، انجمن‌های مختلف فعالیت کرده و گزارش‌های مردم مختلف خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد.

وی ابراز کرد: دستور تنظیم سیاست‌های کلی نظام در حوزه دریا موضوعیت یافت و به مراکز تخصصی ارجاع شد و به تازگی محصول هم‌اندیشی بزرگان نظام در قالب توسعه دریا محور از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌های بسیاری در کشور گرفته می‌شد که دریا در آن‌ها نادیده گرفته می‌شد، الان همه دستگاه‌ها و قوای مختلف باید هم پیمان و هم داستان شوند تا توسعه جامعی در کشور رخ دهد.

محمودی اشاره کرد: البته در سیاست‌های کلی نظام در حوزه جمعیت و گام دوم انقلاب و بیانات رهبر انقلاب موضوع دریا و اینکه جمعیت را به سمت ساحل نشینی سوق داد مطرح شده است و اینبار به طور خاص در مورد دریا توصیه‌هایی دارند که همه باید آویزه گوش خود کنیم.

وی تاکید کرد: این فرصت بزرگی برای فعالان دریایی است که بهره‌مند شوند و همه باید هم پیمان و همدلی داشته باشند. داشتن ۲ دانشگاه در هرمزگان مغتنم است که گاهی به نظر می‌رسد رقابت و تزاحمی وجود داشته باشد در صورتی که اینگونه نیست.

محمودی اشاره کرد: دانشگاه هرمزگان و دانشگاه امیر کبیر می‌توانند هم‌افزایی خود را افزایش دهند، هرمزگان باید استان تراز کشور از نظر صنعت و فناوری و پیشرفت باشد و داشتن یک دانشگاه جامع و یک دانشگاه صنعتی کمترین کاری است که باید در این استان همزمان و با هم پیش برود مانند بسیاری از استان های برخوردار و توسعه یافته که در جریان آن قرار دارید و نمونه‌های آن وجود دارد.

کد خبر 5948279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha