۲ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۶

آیت الله سبحانی:

آیت الله «موسوی اردبیلی» پدید آورنده آثار ماندگاری است

آیت الله «موسوی اردبیلی» پدید آورنده آثار ماندگاری است

قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: مرحوم «آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی» پدید آورنده آثار ماندگار است که پیوسته جامعه از آن بهره می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله جعفر سبحانی به مناسبت هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«آیت الله اردبیلی و آثار ماندگار»

قال الله تعالی: {إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا‎}.

مضمون آیه‌ای است که بین عمل صالح و علاقه مردم به پدید آرندگان آنها حتمی است. یعنی کسانیکه از روی ایمان، عمل صالح را انجام دهند اراده خلاق متعال بر این تعلّق گرفته است که مهر و محبت آنان را در دل مردم پدید آورند.

تاریخ نیز بهترین گواه بر این وحی الهی است. در میان میلیاردها بشر، پیامبران الهی مورد تکریم جامعه انسانی است. رسول گرامی و فرزندان معصوم: که صمیمی‌ترین اعمال صالح را انجام داده‌اند مورد علاقه پیروان آنها است. به دور نرویم، سازنده مسجد گوهر شاد یک بانوی غیر ایرانی است ولی مورد علاقه همگان است چون در کنار مرقد امام علی بن موسی الرضا: مسجدی ساخته است که زائران مرقد حضرت در آنجا نماز می‌گزارند. شاهد و گواه بر این ملازمه بیش از آن است که در اینجا بیان شود.

آیت الله جناب آقای حاج سید عبدالکریم اردبیلی پدید آرنده آثار ماندگار است که پیوسته جامعه از آن بهره می‌گیرند. چه آن موقع که در حوزه علمیه از مدرسین عالی مقدم بود و یا آنگاه که بنا به درخواست علمای اردبیل به زادگاه خویش بازگشت و برای مستمندان کارهای تولیدی ترتیب داد یا آنگاه که مصدر قضاوت قرار گرفت. علاوه بر مشاغل اداری آثار فقهی خوبی نظیر «فقه القضاء» به یادگار نهاد و دیگر آثار علمی ارزشمندی که برای همگان مفید و سودمند است.

امروز تکریم این عالم بزرگوار تکریم از علم و ارزش‌ها است. خداوند منان همگان را در این راه موفق بفرماید و بر حاضران در مجلس و پدید آرندگان این همایش سپاس مضاعف دارم.

کد خبر 5948307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha