۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹

امام جمعه تایباد:

اسراییل توانایی جنگ در میدان را ندارد

اسراییل توانایی جنگ در میدان را ندارد

تایباد- امام جمعه تایباد گفت: امروز اسراییل چون توانایی جنگ با مجاهدین را ندارد، ۱۴ هزار غیرنظامی را شهید کرده است، این قدرت نیست بلکه اوج ذلت است.

به گزارش خبرنگار مهر، مولانا غلام‌نبی توکلی در بخش اول خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان تایباد و در تشریح مسئله جهاد در اسلام اظهار کرد: خداوند متعال «فتنه اندازی» دشمنان را از قتل شدیدتر و سخت‌تر می‌داند، پروردگار عالم واضح علیه کسانی که سرزمین مسلمانان را غصب و علیه آنها فعالیت می‌کنند، فرمان جهاد می‌دهد و این جهاد برای عزت، حرمت و جایگاه مسلمانان است.

امام جمعه تایباد افزود: عزت مسلمانان در سایه شمشیر و اسلحه آنان است، قرآن کریم دستور می‌دهد که اسلحه‌های قدرتمند و اسب‌های تندرو داشته باشید، در زمان ما باید همه کشورهای اسلامی مجهز به پیشرفته‌ترین تسلیحات و قدرتمندترین هواپیماها باشند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۵ سال شوروی و ۲۰ سال ناتو و آمریکا افغانستان و عراق را اشغال کردند، اسرائیل فلسطین را اشغال و در آنجا جنایت می‌کند، آمریکا نفت سوریه را مفت به تاراج می‌برد، هرچه برای خود می‌برد و هرچه به اسرائیل می‌دهد؛ علت این تجاوزات در سرزمین‌های اسلامی ضعیف بودن کشورها است.

مولانا توکلی آداب جنگ در اسلام را مهم توصیف کرد و گفت: خداوند تاکید می‌کند در جنگ‌ها از حد تجاوز نکنید چرا که خداوند متجاوزان را دوست ندارد. جنگ در اسلام آداب دارد، در جنگ باید نظامی با نظامی بجنگد، امروز اسرائیل چون توانایی جنگ با مجاهدین را ندارد، ۱۴ هزار غیرنظامی را شهید کرده است، این قدرت نیست بلکه اوج ذلت است.

استاد حدیث و فقه حوزه علمیه احناف تایباد تصریح کرد: در صحیح مسلم از پیامبر اسلام (ص) روایت است که فرمودند: «با کفار بجنگید اما افراط نکنید و از حد تجاوز نکنید و خیانت نکنید، کشته‌های آنان را مثله نکنید (و به جنازه‌های آنان بی احترامی نکنید)، کودکان را نکشید، مردمی که در صومعه‌ها و معابد اعتکاف کردند، نکشید، زنان، پیران، انسان‌های عابد و حیوانات را نکشید و درختان را قطع نکنید». اسلام چنین می‌گوید ولی سربازان کثیف اسرائیل غاصب بر جنازه‌های دفن شده هم بی احترامی می‌کنند؛ یهود بویی از انسانیت نبرده است.

حقوق بشر غربی یک دستاویز خنده دار برای تسلط بر کشورهای اسلامی است

وی بیان اینکه در جنگ گروگان گیری وجود ندارد و آنچه در دست مقاومت هست، اسیر است، گفت: آنچه در ۷ اکتبر رخ داد یک شگرد سیاسی بود و با اسرا به گفته خود اسرایی که حماس آزاد کرده، با احترام رفتار شده است. حماس حتی یک مو از سر اسرا کم نکرده است ولی خود اسرائیل آنها را زیر حملات کور خود مانند فلسطینیان به قتل رسانده است. اسلام دستور می‌دهد با کسانی بجنگید که در صحنه جنگ هستند و اگر جایی را فتح کردید، باید این دستورات رعایت شود. این دستورات در جنگ‌هایی که خلفای راشدین و صحابه کرام انجام می‌دادند رعایت شده بود.

مولانا توکلی حقوق بشر غرب را یک دستاویز خنده دار خواند و گفت: در افغانستان و عراق ناتو و آمریکا حتی عروسی‌ها را بمباران می‌کردند، اسرائیل چند صد هزار مسلمان بیگناه را قتل عام کرد ولی با وقاحت از حقوق بشر حرف می‌زنند؛ شرم بر شما و حقوق بشر شما باد، مگر مسلمانان بشر نیستند که یکایک آنها را درو می‌کنید و نگاه نمی‌کنید چه کسی در مقابل شما است؛ تفاوت بین حقوق بشر شما و اسلام در همین آیات و احادیثی است که بیان شد.

امام جمعه شهرستان تایباد در بخش دوم خطبه‌های این هفته با اشاره به بازدید هفته گذشته از بیمارستان تایباد و دیدار با پرستاران گفت: در این بازدید کمبودهای زیادی را لمس کردیم، وقتی ریاست بیمارستان توضیح می‌داد با گلوی پر بغض توضیح می‌داد و ما هم با چشمِ تر می‌شنیدیم، حتی بیماران با درد گفتند و ما فقط شنونده بودیم. چرا در شهرستانی که هم آن سوی مرز و هم ۱۵۰ هزار شهروند خود را تحت پوشش دارد، این وضعیت باشد؟ مسؤولان ما کجا هستند؟ نماینده مجلس ما کجاست؟ بیمارستان جدید پیشکش، چرا در این سفر به بیمارستان نرفت؟ چرا کسی نیست وزیر بهداشت را به این شهرستان آورد و این کمبودها را نشان دهد.

وی با تقدیر از تلاش‌های کادر درمان گفت: عزیزان ما با همین کمبودها خدمات ارائه می‌دهد، یک مثال وضعیت بیمارستان این است که ما ۶۰ بیمار دیالیزی داریم ولی ۵ دستگاه دیالیز مشغول ارائه خدمت است و سایرین باید به شهرستان‌های دیگر بروند، یک مریض دیالیزی گفت: «از روستا با تاکسی می آیم و دیروقت بعد از دیالیز باید در به در به دنبال تاکسی دیگر بگردم».

کد خبر 5948621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha