۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷

امام جمعه گرگان:

داشتن توان تحلیل درست از ویژگی‌های مهم یک بسیجی است

داشتن توان تحلیل درست از ویژگی‌های مهم یک بسیجی است

گرگان- امام جمعه گرگان داشتن شناخت، بینش و توان تحلیل درست را از ویژگی‌های مهم یک بسیجی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به ۵ آذر روز تشکیل بسیج مستضعفین حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: تمام فتح و الفتوح حضرت امام پرورش جوانان بسیجی بود.

وی افزود: در زمانی که تمام عوامل سعی می‌کردند جوانان ما را به سمت دیگری سوق دهند اما با ورود امام به مسئله نهضت و انقلاب اسلامی آنها هدایت شدند.

امام جمعه گرگان گفت: انسان سازی یکی از مهمترین موضوعاتی است که حضرت امام به آن پرداختند.

وی با بیان اینکه نگاه امام این بود که انقلاب بدون پشتوانه مردمی امکان پذیر نیست، افزود: به همین منظور امام در روز ۵ آذر دستور تشکیل بسیج را صادر کردند.

نورمفیدی با اشاره به اینکه اولین و مهمترین ویژگی، که یک بسیجی باید داشته باشد، ایمان راستین است، اظهار کرد: بسیجی باید به کشور و مردم متعهد و آماده خدمت باشد.

وی داشتن شناخت، بینش و توان تحلیل درست را از ویژگی‌های مهم یک بسیجی دانست.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه امروز کشور شدیداً به علم و دانش نیاز دارد، گفت: کشور و مدیریت کشور باید به دست کسانی قرار گیرد که بهره‌ای از علم، دانش، تعهد و تخصص داشته باشند و همیشه آماده به خدمت و پا در رکاب باشند و برای انقلاب ایثارگری و فداکاری کنند.

وی اظهارکرد: اصول و اندیشه مورد تاکید امام (ره) و مقام معظم رهبری در سازمان بسیج گسترده شود تا به عنوان یک ایده و هدف قرار گیرد.

نورمفیدی با مهم و تاریخی خواندن روز پنجم آذر برای مردم شهر گرگان، گفت: در پنچ آذر سال ۵۷ مردم شهر گرگان که علیه نظم شاهنشاهی قیام و اعتراض کردند توسط رژیم منحوس پهلوی در امامزاده عبدالله (ع) به گلوله بسته شدند و حتی در بیمارستان پنجم آذر نیز تعدادی از جوانان را به گلوله بستند که این، روز واقعه‌ای تاریخی برای گرگان است.

وی با اشاره به نامگذاری روز (سه شنبه ۷ آذر) به نام روز نوآوری و فناوری ایران ساخت، افزود: فرهنگ مصرف جنس ایرانی باید به عنوان یک فرهنگ مبارزه با دشمنان و پیشرفت کشور تبلیغ شود.

امام جمعه گرگان گفت: در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها گرفتار با بیکاری نسل جوان مواجه هستند که باید با تبلیغ فرهنگ مصرف جنس ایرانی این مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: فرهنگ استفاده از جنس خارجی باعث بیکاری نسل جوان می‌شود و به کارخانه خارجی‌ها کمک می‌شود.

وی تاکید کرد: همه مسؤولان، مردم و بخش خصوصی باید کاری کنند تا جنس‌های تولیدی ما وارد بازارهای جهانی شود و رقابت کند و روز به روز بهتر شود.

نورمفیدی با بیان اینکه تشویق به خرید جنس ایرانی باعث پیشرفت کشور از نظر سیاسی، اجتماعی و اشتغالزایی می‌شود، افزود: کیفیت محصول تنها راه تولید است و باید از لحاظ قیمت هم مناسب باشد تا در بازارهای جهانی بتواند رقابت کند.

کد خبر 5948703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha