۴ آذر ۱۴۰۲، ۸:۳۴

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

احداث هزار واحد مسکونی برای حل مشکل حاشیه نشینی چابهار

احداث هزار واحد مسکونی برای حل مشکل حاشیه نشینی چابهار

قم- مسوول گروه جهادی شهید صالحی از احداث هزار واحد مسکونی برای حل مشکل حاشیه نشینی منطقه چابهار که بزرگترین نقطه حاشیه نشینی کشور است، خبر داد.

جعفر یکتایی مسؤول گروه جهادی شهید صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: موضوع حاشیه نشینی از جمله چالش‌های مهم در مناطق کم برخوردار و همچنین شهرهای بزرگ کشور است که باید برای حل این معضل که آسیب‌های اجتماعی مختلفی را به دنبال دارد برنامه ریزی مدونی داشت.

وی گفت: گروه جهادی شهید صالحی که تمرکز فعالیت‌های آن در زمینه‌های عمرانی و محرومیت زدایی بوده؛ در راستای برطرف کردن مشکل حاشیه نشینی در منطقه چابهار که نسبت به جمعیت خود بزرگ‌ترین نقطه حاشیه‌نشین در کشور است و متأسفانه شاهد محرومیت در این منطقه هستیم، در حال احداث هزار واحد مسکونی برای حاشیه نشین های این منطقه در حال ساخت است.

مسؤول گروه جهادی شهید صالحی افزود: این واحدها به متراژ ۶۰ متر در قالب تک واحدی احداث می‌شود و تلاش داریم تا دو ماه آینده حدود ۶۳۰ واحد مسکونی در این پروژه را تحویل مردم منطقه چابهار دهیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع به کار این پروژه بیش از ۲۵ گروه جهادی در رشته‌های مختلف با ما همکاری داشتند افزود: هم اکنون با توجه به اینکه حجم کار کمتر شده، تعداد ۸ گروه جهادی در این سایت مشغول فعالیت هستند.

یکتایی بیان داشت: این پروژه در یک زمین دور از بافت شهری در حال اجرا است و به صورت کامل شامل ابنیه، روسازی، زیرسازی، احداث مراکز خدماتی مختلف، مسجد، سالن ورزشی و مراکز فرهنگی و حتی فاضلاب، آبرسانی، برق رسانی و گاز رسانی مجموعه است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این پروژه از گروه‌های جهادی که در عرصه‌های مختلف کار تخصصی و فنی و مهندسی داشته‌اند؛ استفاده شده و تلاش کردیم تا ساخت و سازها با بهترین کیفیت و با رعایت استاندارهای لازم صورت گیرد.

مسؤول گروه جهادی شهید صالحی افزود: این سایت می‌تواند الگویی برای حل معضل حاشیه نشینی در کشور باشد و امیدواریم این پروژه که به صورت متمرکز توسط گروه‌های جهادی مدیریت شده در سایر نقاط کشور که معضل حاشیه نشینی دارند با الگوبرداری از آن عملیاتی شود.

کد خبر 5948976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha