۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۸

استاندار مرکزی:

بخش اقتصاد فرهنگ در استان مرکزی مغفول مانده است

بخش اقتصاد فرهنگ در استان مرکزی مغفول مانده است

اراک- استاندار مرکزی گفت: بخش  اقتصاد فرهنگ سالهای گذشته در استان مرکزی مغفول مانده که اکنون این حوزه مدنظر ویژه دولت سیزدهم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر شنبه در گردهمایی هنرمندان استان مرکزی در فرهنگ‌سرای آئینه شهر اراک با اشاره به ضرورت راه اندازی مرکز اصحاب و رسانه استان مرکزی گفت: این مرکز با عنوان ماهور در چهار بخش، بخش اول مربوط به مرکز اصحاب رسانه و هنر با هدف آموزش اهالی هنر و رسانه، شناسایی استعدادها، تربیت و ارتقای این قشر با بهره‌گیری افراد مجرب است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بخش دوم مربوط به تولید محتوا بوده که در این بخش تعامل و هم افزایی مسوولان و رسانه‌ها نیاز است.

وی افزود: بخش سوم نیز مؤسسات و گروه‌های فن‌آور و نوآور در عرصه هنر و رسانه یا همان استارت‌آپ‌هایی که در این زمینه می‌توانند فعالیت داشته باشند.

مخلص الائمه افزود: بخش چهارم این مرکز که نقیصه آن در استان احساس می‌شود، ایجاد مرکز و مکانی برای اجتماع و گفت و گوی هنرمندان و اهالی رسانه است که مقرر شده تحت عنوان «نوش اندیش» راه‌اندازی شود.

وی افزود: بخش اقتصاد فرهنگ و صنایع فرهنگی سال‌ها مغفول مانده بود اما دولت سیزدهم با توجه به توجه ویژه دولت در این بخش، اقدامات مطلوبی برداشته شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: در همین راستا استان مرکزی اولین استانی است که به پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی کشور که در دانشگاه علم و فرهنگ تهران فعالیت دارد، ارتباط گرفته است.

مخلص الائمه گفت: در این راستا هفته اخیر تفاهم نامه‌ای با جهاد دانشگاهی استان، پارک علم و فناوری استان با جهاد دانشگاهی کشور و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منعقد شد.

وی افزود: استان مرکزی در حوزه صنایع از لحاظ تنوع رتبه اول و حجم تولید جزو استان‌های برتر کشور است امید می‌رود در حوزه تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی حرکت کنیم.

استاندار مرکزی به مقاومت مردم غزه اشاره کرد و گفت: یکی از ابزارهای موفق که به جریان قدرتمند مقاومت، استوانه مقاومت و اسطوره مقاومت را در فلسطین کمک کرد، جریان هنری بود که به شکل‌های مختلف ارائه شد.

مخلص الائمه گفت: یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور، انتخابات پیش رو است نه بخاطر بحث انتخابات، بلکه جایگاه فرآیند سیاسی کشور و بین‌الملل، از اهمیت ویژه برخوردار است.

کد خبر 5949459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha