۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶

۸ مصوبه مهم در حوزه راه و شهرسازی استان کرمانشاه به تصویب رسید

۸ مصوبه مهم در حوزه راه و شهرسازی استان کرمانشاه به تصویب رسید

کرمانشاه- هشت مصوبه مهم در حوزه مسکن، جاده، حمل و نقل ریلی، بهسازی سه محور پرتردد با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان به تصویب و برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست مسئولان استان کرمانشاه با وزیر راه و شهرسازی، هشت مطالبه مهم و راهگشای مردم استان کرمانشاه برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل و مسکن استان از جمله تأمین اعتبار تقاطع قزانچی و کنارگذر شرقی کرمانشاه، بهسازی سه محور پرتردد، رفع نواقص خط ریلی کرمانشاه، زمین پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی مسکن ملی و تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید.

در این نشست که در دفتر عبدالرضا مصری نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و با حضور محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی برگزار شد، مصوبات زیر به امضا رسید و برای اجرا ابلاغ شد، اعتبار تکمیل تقاطع غیر همسطح سه راه قزانچی و پل نوروزآباد توسط وزارت راه و شهرسازی تخصیص و عملیات اجرای توسط استان انجام شود.

اعتبار لازم برای عملیات اجرایی محور فرعی شرقی استان حد فاصل شهرک کهریز تا کنار گذر شرقی تخصیص و عملیات اجرایی آن به سرعت انجام شود.

تخصیص زمین جایگزین توسط وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مستضعفان برای اتمام پروژه ۵۴۰۰ واحدی، در ارتباط با بهسازی محورهای کرمانشاه - هلشی - هلیلان، کرمانشاه - کوزران، میان راهان - قلعه شاخانی، مقرر شد که اقدام لازم برای تصویب در کمیسیون ماده ۲۳ انجام سپس این طرح‌ها تأمین اعتبار شوند.

کمبودهای خط آهن کرمانشاه برای افزایش سرعت به سرعت توسط پیمانکار پیگیری و مطالعات لازم برای خط آهن همدان به کنگاور و کرمانشاه انجام شود.

تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال برای دیوار حائل مسکن مهر تلاش، تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت تنخواه از محل صندوق ملی مسکن برای پروژه ۷۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن دولت آباد مصوب شد.

لازم به ذکر است که اعتبارات فوق از محل اعتبارات متمرکز کشوری تأمین و علاوه بر سهمیه‌های جاری استان است.

کد خبر 5949505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کرمانشاهی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      0 0
      تسریع در طرح توسعه و بازسازی فرودگاه کرمانشاه نیز باید تعیین تکلیف می شد