۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خبرداد؛

بافت ۵۰۰ مترمربع فرش در خراسان جنوبی توسط عاشقان حسینی 

بافت ۵۰۰ مترمربع فرش در خراسان جنوبی توسط عاشقان حسینی 

بیرجند- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بانوان استان اقدام به بافت ۸۷ تخته فرش به متراژ ۵۰۰ مترمربع برای عتبات عالیات داشته اند.

موسی جوینده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی همیشه در انجام کارهای خیر علی رغم مشکلات اقتصادی که به سبب خشکسالی با آن مواجه هستند پیشگام بوده اند.

وی با اشاره به اینکه میزان کمک های مردم استان برای بازسازی عتبات عالیات همیشه بیشتر از تعهد مشخص شده برای استان بوده است، گفت: این امر سخاوت و علاقه شدید مردم استان به اهل بیت (ع) را نشان می دهد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از طرح هایی که برای کمک به بازسازی عتاب مقدسه در استان اجرایی شده بحث بافت فرش دستباف توسط بانوان است، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون بانوان استان اقدام به بافت ۸۷ تخته فرش به متراژ ۵۰۰ مترمربع انواع قالی و گلیم برای کمک به بازسازی عتبات عالیات کرده اند.

جوینده ادامه داد: این فرش ها شامل فرش ۱۲ متری ۵ تخته، فرش ۹ متری ۸ تخته، فرش شش متری ۴۰ تخته، سایر سایزها ۳۳ تخته و گلیم ۱۲ مترمربع بوده است.

وی اضافه کرد: ارزش این فرش ها ۲ میلیارد و ۷۵ میلیون تومان بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی تصریح کرد: این فرش ها در ۲۰۰ کارگاه قالیبافی با فعالیت و حضور بیش از ۱۰ هزار بانوی استان بصورت رایگان در شهرها، محله ها و روستا های مختلف توسط عاشقان اهل بیت علیهم السلام بافته شده است.

جوینده خاطرنشان کرد: تمام وجه حاصل از فروش فرش‌ها برای پروژه‌های صحن عقیله بنی هاشم (ع) در کربلا و پروژه صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین با خرید مصالح ساختمانی از ایران هزینه می شود.

کد خبر 5950325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha