۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴

فرماندار البرز:

تأمین سرانه‌های بهداشت و درمان مطالبه اصلی مردم شهرستان البرز است

تأمین سرانه‌های بهداشت و درمان مطالبه اصلی مردم شهرستان البرز است

قزوین- فرماندار البرز گفت: مطالبه اصلی و به حق مردم شهرستان، بحث تأمین سرانه‌های عمومی به ویژه در حوزه بهداشت و درمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی غفوری در جلسه شورای اداری شهرستان البرز که با محوریت تشریح برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک و روند اجرایی شدن آن در سطح شهرستان البرز، برگزار شد، با اشاره به فعالیت دولت در حوزه بهداشت و درمان، عنوان کرد: تحت پوشش قرار دادن بیش از ۵ میلیون نفر در بیمه سلامت و ارائه خدمات به ۵ دهک جامعه نشان دهنده اهمیت ارتقای عدالت عمومی در دولت سیزدهم است.

غفوری افزود: همچنین اجرای طرح ارجاع الکترونیکی که به زودی در شهرستان البرز نیز اجرا خواهد شد یکی از گام‌های مؤثر و اقدامات راهبردی در حوزه بهبود ارائه خدمات درمانی به مردم است.

وی یادآور شد: مطالبه اصلی و به حق مردم شهرستان، با جمعیت قابل توجه، بحث تأمین سرانه‌های عمومی به ویژه در حوزه بهداشت و درمان است که با توجه به زیرساخت‌های موجود می‌توان با تجهیز و ارتقا کیفی ساختارهای موجود، بسیاری از این کاستی‌ها را جبران کرد.

غفوری بیان کرد: مطالبه مردم در خصوص مهرگان باید به طور جد مورد پیگیری همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های درمانی قرار گیرد چرا که عقب افتادگی تأمین زیرساخت‌های درمانی و جابه‌جایی جمعیتی که از مرکز استان، با امکانات مطلوب، به سمت مهرگان اتفاق افتاده، این موضوعات را تشدید کرده است.

وی ضمن تأکید بر ارتقای کیفی ظرفیت‌های درمانی شهرستان گفت: بیمارستان رحیمیان شهر الوند و مراکز درمانی محمدیه و مهرگان، و همچنین ساخت درمانگاه شریفیه در اولویت‌های اصلی شهرستان البرز قرار دارد.

فرماندار البرز در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج گفت: در سال‌های بعد از انقلاب بسیج در ابعاد مختلف از جمله دفاع مقدس، سازندگی و آبادانی، بهداشت و درمان و در مقیاس‌های کوچک‌تر در حوزه کمک رسانی معیشتی به جامعه، مشغول خدمت‌رسانی به مردم و کشور بوده است؛ این امر نشانگر جاری بودن روحیه بسیجی در جامعه است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی جهت تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به روحیه انقلابی و بسیجی نیاز دارند؛ بنابراین ضروری است که فعالیت‌های جهادی و مردمی الگوی اول ادارات باشد، پیشنهاد می‎‌شود گروه‌های جهادی در ادارات با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی تشکیل شود و روند فعالیت آن‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 5950340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha